×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ره صدساله را یک شبِ رفتند.

به گزارش سیرجان خبر؛ در بزرگداشت هفته دفاع مقدس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارزوئیه در بین الصلاتین نمازجمعه این هفته سخنرانی کردند.

سرگرد پاسدار رضا اسماعیلی کاخ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارزوئیه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از خانواده های شهدا و آزادگان سرافزار، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، قدردانی کردند.

وی با بیان اینکه زندگی دنیا تحت تاثیر جبر و اختیار است تصریح کرد: معادلات خدای متعال تحت تاثیر دو معادله جبر و اختیار است و خداوند مقدّر کرده است و البته این موارد را برای مومنین قرار داده است و هر مومنی قطعا مسلمان است اما هر مسلمانی به قطع یقین مومن نیست، که برخی از این معادلات تنها برای مومنین است.

وی در ادامه با اشاره به فرموده “امام خمینی(ره) که جبهه را کارخانه ی انسان سازی دانستند”، خاطر نشان کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ره صدساله را یک شبِ رفتند و این از توفیقات و عنایات الهی بود که امام زمان شان را دیدند.

وی یادآور شد: بسیاری از این فرمول ها برای اهل ایمان است و امروز بسیاری از دانشمندان جهان به دنبال این فرمول ها هستند اما تنها شهدا به آن دست یافتند و البته واژه ی شهید همان عندربهم یرزقون اند که زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند.

سرگرد اسماعیل کاخ در ادامه به تفسیر دو کلمه مرگ و شهادت پرداخت و بیان کرد: مرگ همان قطع روزی از دنیاست و تاثیرگذاریِ که محقق نشد و دَرِ روزی دنیا با جهاد در راه خدا برای مومنین باز میشود و رزق شهادت را به همراه دارد.

سرگرد اسماعیلی کاخ بار دیگر با تاکید بر اینکه جبهه ها کارخانه ی انسان سازی بود بیان کرد: فضای جبهه هنوز همان است و میدان هم همان است امروز صداوسیمای ما موظف است فضای جبهه را به گونه ای دست یافتنی ترسیم کنند چرا که این مسیر سخت نیست و گستره ی شهادت برای همه باز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارزوئیه حسن ختام سخنان خود را با یک شعر به پایان رساندند.

انتهای پیام/تاراش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.