×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
روشنگری یکی از ویژگی های قیام عاشوراست

به گزارش سیرجان خبر؛ در ادامه نشست های سیاسی بصیرتی با هدف تبیین نگاه تمدنی به عاشورا، نشست بصیرتی با حضور فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه در روستای دولت آباد برگزار شد.

سرگرد اسماعیلی کاخ قیام عاشورا را نهضتی جاودانه و همیشه در اوج توصیف کرد و گفت: قیام امام حسین علیه السلام بر اساس خدامحوری انجام گرفت و این اصل در تمام قیام واقعه عاشورا به چشم میخورد.

وی به شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها پرداخت و بیان کرد: ظرفیت بالای ایشان سراسر درس است که در اوج تنگناها و با وجود تمام سختی ها توانست بهترین بهره برداری را از موقعیت های مکانی و زمانی خویش داشته باشد.

دکتر اسماعیلی کاخ روشنگری را از ویژگی های قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: برای آنکه ماهیت قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام را در زندگی خودمان تطبیق دهیم باید تمدنی به این واقعه نگاه کرد و از تمام زوایا این قیام الگو و سرمشق ما باشد که معرفت خود را بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از درس های مهم عاشورا ولایت پذیری، ولایتمداری و اطاعت از امام زمان عج است که در فرهنگ عاشورا خیلی تبلور عالی داشته است خاطر نشان کرد: ایستادن پای آرمان های انقلاب اسلامی نیازمند دید معنوی است و اگر امروز مطیع امر رهبری باشیم انشاءالله پای امام زمان عج هم می ایستیم و گوش به فرمان ایشان هستیم.

انتهای پیام/فاطمه تاراش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.