سروشنیا اذعان داشت: باند اول پل شهدای غواص در سال ۶۷ توسط راهآهن جمهوری اسلامی ایران احداث شد و با توجه به تردد زیاد خودروها از روی این پل و دوطرفه بودن آن، تلفات جانی و مالی بسیاری طی ۲۹ سال گذشته در اثر حوادث و سوانح رانندگی به وقوع پیوست و عملیات احداث باند دوم این پل در خردادماه سال ۹۴ توسط شهرداری سیرجان و با همکاری راهآهن جمهوری اسلامی ایران آغاز و پس از گذشت ۱۸ماه در ایام نوروز ۹۶ در راستای تسهیل در تردد مسافران زیر بار ترافیکی رفت.
وی شهر سیرجان را محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور خواند و یادآور شد: باند دوم پل شهدای غواص که از آن بعنوان تقاطع راه آهن شهری که بصورت روگذر و زیرگذر با احداث دال بتنی یاد میکنیم، هم اکنون به منظور احداث مسیر دوربرگردان (زیرگذر) مسدود شده که امیدواریم بتوانیم این مسیر را تا پایان ماه جاری بازگشایی کنیم.
سرپرست شهرداری سیرجان افزود: طبق گزارشات بعمل آمده با توجه به اینکه در این مسیر سالانه حوادث رانندگی زیادی رخ میداد، احداث اینگونه طرحها خدمات شایستهای در راستای تکریم شهروندان و هموطنان خواهد بود که امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارایه دهیم.
سروشنیا ضمن قدردانی از عوامل اجرایی این پروژه در خصوص همکاری در این پروژه تشکر کرد و یادآور شد: احداث این پروژه در زمان کوتاه، علاوه بر اجرای پل اصلی شامل دوربرگردان غیرهمسطح نیز بوده است که برای اولین بار در کشور صورت گرفت و با توجه به استفاده از این حجم عملیات خاکی، ضمن ایمن سازی تردد در این مسیر، گامی در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته شد.
https://sirjankhabar.ir/?p=44675