×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
سیرجان آماده برگزاری پیاده روی اربعین می شود

به گزارش“سیرجان خبر” ستاد اربعین شهرستان سیرجان به منظور هماهنگی موکب های حاضر در پیاده روی اربعین (طرح حرم تا حرم) با حضور معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری سیرجان تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی فرماندار در این جلسه با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک تجمع مردمی و تداعی حرکت به سمت ظهور امام زمان (عج) است، گفت: ستاد اربعین شهرستان می کوشد هر ساله مراسم پیاده روی اربعین در سیرجان با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.

وی افزود: این ستاد در چند بخش فعالیت دارد: موکب هایی در کربلای معلی تدارک دیده شده است که هر شب پذیرایی سه هزار نفر از زائرین است.

همچنین به دنبال تهیه یک زمین در کربلا هستیم برای ساخت و راه اندازی حسینیه سیرجانی ها در کربلا که مقدمات این کار فراهم شده است. یکی دیگر از اقداماتی که امسال در ستاد اربعین انجام شده است پذیرایی و اسکان زائرین پاکستانی اربعین که از سیرجان عبور می کنند و در نهایت دایر کردن موکب هایی در مسیر پیاده روی اربعین حرم تا حرم از میدان امام علی تا ابتدا بلوار امامزاده علی (ع) است.

بهاالدینی از حضور ۶۵ هزار نفر از همشهریان در پیاده روی اربعین سال گذشته خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم که امسال نیر این مراسم هر چه با شکوه تر برگزار شود.

امسال در ستاد اربعین کمیته های متفاوتی چون کمیته مراسم، کمیته موکب ها، کمیته زیر ساخت ها و…. در نظر گرفته شده است و همچنین شرکت گهر زمین در جوار مرقد مطهر امامزاده علی(ع) غرفه هایی دایر خواهد کرد با موضوع های فرهنگی ، بهداشتی و … و رادیو اربعین از این ایستگاه برنامه های مراسم را به اطلاع سایر موکب داران و زائران خواهد رساند.
معاون سیاسی فرماندار خاطر نشان کرد : امسال به منظور رفاه حال زائران از ساعت ۶ صبح تا پایان مراسم تردد خودرو در جاده امامزاده علی (ع) ممنوع خواهد بود و مراسم عزاداری در ورودی بلوار امامزاده علی (ع) برگزار خواهد شد و صحن ها داخلی حرم برای استراحت خانواده ها در نظر گرفته می شود.
وی افزود: به دنبال آن هستیم که در کنار عزاداری و پیاده روی کار فرهنگی هم انجام شود ، چراکه جمعیت قابل توجهی از زائران جوانان و کودکان هستند . همچنین از موکب داران تقاضا می شود نظافت و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا پس از پایان مراسم زحمتی مضاعف برای رفتگران ایجاد نشود.
بهاالدینی با اشاره به تامین امکانات رفاهی در مسیر گفت: اتوبوس های شهرداری از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم کار برگشت و انتقال زائران را بر عهده خواهند داشت . سعی شده است جای هر موکبی که امسال مشخص شد در سال های دیگر هم در همان مکان مستقر گردد تا مراسم نظم کافی را داشته باشد. همچنین برای هر موکب یک مجوز و برای هر موکب دار یک کارت شناسایی به منظور پاسخگویی در امور مربوطه صادر شده است .
وی تاکید کرد: از تمامی مردم شریف و دوست دار سالار شهیدان در سیرجان می خواهیم همچون سال های گذشته مراسم پیاده روی اربعین امسال را با شکوه برگزار کنند. شعار مراسم امسال «حب الحسین یجمعنا» (محبت امام حسین (ع) همه ی ما را کنار هم جمع می کند) است که امید است بتوانیم آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم./فرمانداری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.