×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
سیرجان در طرح‌های صنعتی و معدنی رتبه برتر استان را دارد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همایش یک روزه خبرنگاران استان کرمان، عصر روز گذشته در مجموعه میهمانسرای گل‌گهر سیرجان برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام سید محمود حسینی در این همایش اظهار داشت: امروزه حضور خبرنگاران در نقاط مختلف موجب ارتباط بین مردم و مسئولان و احقاق مطالبات مردم شده است.

وی پیشرفت‌های علمی در نظام اسلامی را موجب اقتدار کشور ایران دانست و گفت: بخشی از این اقتدار مدیون اطلاع‌رسانی‌های خبرنگاران است.

امام جمعه سیرجان، ظرفیت‌های صنعتی و معدنی شهرستان سیرجان را مهم و قابل مطرح عنوان کرد و ادامه داد: این ظرفیت‌ها مربوط به استان کرمان است و امروزه منطقه و استان ما می‌تواند با استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی جایگاه واقعی خود را داشته باشد.

فرماندار سیرجان نیز از جذب ۲۷ هزار نفر در بخش‌های طرح توسعه فولاد و معدن در سیرجان در آینده خبر داد و گفت: سال گذشته فقط ۲۰ درصد اعتبارات به شهرستان سیرجان اختصاص یافت، اما با مدیریت جهادی مسئولان موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی در بخش عمران حاصل شد.

وی ابراز داشت: در بسیاری از بلاتکلیفی‌ها طرح‌های شهرستان سیرجان با کمک خیران راه‌اندازی و انجام شد به طور مثال بیش از ۳۰ واحد آموزشی توسط خیران ساخته شده است.

منصور مکی‌آبادی از تولید ۲۰ میلیون تن گندله و ۲۰ میلیون تن   کنسانتره در طرح‌های توسعه مجتمع سنگ‌آهن گل گهر خبر داد و افزود: سیرجان در طرح‌های صنعتی و معدنی رتبه برتر استان را دارد و در بخش کشاورزی هم با وجود ۵۲ هزار هکتار پسته سالانه ۴۵ تن محصول پسته در این شهرستان تولید می‌شود.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز خبرنگاران را شخصیت‌های کارآمدی اعلام کرد و تصریح کرد: این گروه امید را به جامعه تزریق می‌کنند و اگر امروز بیگانگان علیه نظام و  اسلام ما کار می‌کنند، می‌توانیم قوی‌تر و جذاب‌تر این ترفند و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

وی از راه‌اندازی شبکه جدید ایران کالا با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: استان کرمان می‌تواند در راس این شبکه نقش فعالی داشته باشد، اگر چه با وجود نیروهای فعال و پر تلاش و مدیر در مجموعه رسانه استان ما این جایگاه را دارد.

علی رمضانی مدیرکل صدا و سیما مرکز کرمان هم در این همایش اظهار داشت: مطالبه‌گری و به دور از سلیقه‌ای کار کردن باید در ظرفیت وجودی خبرنگاران باشد.

وی افزود: سلیقه‌ای کار کردن شایسته هیچ خبرنگاری نخواهد بود، این حرفه جایگاه خود را دارد که باید به شخصیت حقیقی و حقوقی خود توجه کنیم.

علی رمضانی، ایجاد امید در میان جامعه و قشرهای مختلف مردم و فعالیت گسترده در اعلام پیشرفت‌های مختلف را سرلوحه کار خبرنگاران عنوان کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان کرمان در دهه فجر بیش از ۶ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی و ۴ هزار دقیقه برنامه رادیویی دارد.

لازم بذکر است خبرنگاران از برخی کارخانه‌های منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از جمله کارخانه تولید تلویزیون و طرح‌های اقتصادی و صنعتی این منطقه بازدید کردند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.