×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
سیرجان قطب صنعت کشور به شمار می آید/ افزایش بیکاری اصلی ترین چالش پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی/ استفاده از تولیدات داخلی به منزله ی اشتغال جوانان

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سفر به سیرجان و در نخستین روز از سال جدید به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان در گلزار شهدای سیرجان حاضر و به شهدای گرانقدر سیرجانی ادای احترام کرد.

معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای آب استان در سیرجان گفت:سیرجان یکی از شهرهای مهم استان و قطب صنعت کشور به شمار می آید.
جهانگیری با بیان اینکه در استان کرمان علاوه بر ایجاد صندوق های خرد روستایی، بنگاه های اقتصادی نیز فعال شده اند، تاکید کرد: باید موانع تولید را به خوبی شناسایی کرده و برای حل آنها راهکارهای مناسب را پیداکنیم و با توجه به این که در استان کرمان یکی از اصلی ترین موانع در مسیرتوسعه،کمبود منابع آبی است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان به نسبت سایر نقاط کشور بارندگی کمتری دارد و تنش آبی در برخی از شهرهای این استان از نظر کیفی و کمیت رخ داده است، لذا تلاش می کنیم که برای مشکلات موجود در اجرای این طرح ها اقدام کنیم تا دغدغه آب شرب و توسعه استان کرمان حل شود.
معاون اول رییس جمهور با بیان این که مجتمع گل گهر از جمله شرکت های مهمی است که نیاز به آب عنصر اصلی فعالیت آن به شمار می رود، گفت: امیدواریم طرح های بزرگی از جمله طرح انتقال آب به گل گهر و مس سرچشمه از خلیج فارس اجرایی شود تا بتوان مشکل آب صنایع فولادی را به نحو احسن برطرف کرد.
جهانگیری با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، گفت: برای افزایش تولید و اشتغال در کشور، بخش خصوصی باید میدان دار باشد و نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مسئولیت سنگینی را متوجه دولت، مردم و سایر ارکان حکومت می کند.
وی تاکید کرد: امروز اصلی ترین چالش پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی، مساله بیکاری به ویژه در بین جوانان و افراد تحصیل کرده است که باید کار بزرگی صورت گیرد تا ضمن ایجاد اشتغال برای افراد بیکار موجود، برای نیروهای جدیدی که وارد این عرصه می شوند نیز اشتغال ایجاد شود.
معاون اول رییس جمهور اذعان داشت: در حوزه تولید، علاوه بر رونق تولید داخلی باید بازار کشور به عنوان بزرگترین عامل تولید رشد یابد و مردم باید بدانند که اگر از کالای تولید داخل استفاده کنند به معنای به کارگیری یک جوان است و اگر این کار را نکنند، همان کالا وارد شده و جوانان کشور بیکار خواهند ماند و درحوزه سرمایه گذاری نیز باید اقدامات جدی انجام و منابع مورد نیاز تامین شود.
وی بخش خصوصی، سیستم بانکی و سرمایه گذاری خارجی را از راه های جذب سرمایه گذاری برای کشور برشمرد و گفت: نظام بانکی در کشور باید اصلاح شود تا از سرمایه گذاری حمایت کند و برای استفاده از سرمایه گذاری خارجی باید با دنیا تعامل داشته باشیم.
چهانگیری در پایان از شهر سیرجان بعنوان شهری با آینده درخشان یاد کرد و گفت: با تلاش مسئولان و همت جوانان می توان تولید و اشتغال را در سیرجان توسعه داد و شهری خودکفا با جوانانی شاغل در آینده ای نه چندان دور ترسیم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.