×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
شهر دارالحسین را به بخشنامه ها و ابلاغیه های سازمانی آلوده نکنید/حفاظت از محیط زیست خوب اما محرم فرصت تبیین قیام حسینی است

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”ماه محرم را در شرایطی به پایان می بریم که در این ماه فضای شهر سیرجان، رنگ و بوی حماسه حسینی را نداشت و آن گونه که باید شهر توسط مسئولین فرهنگی و شهری آماده ایام عزای حضرت سیدالشهدا نشده بود.
بیلبوردها، تابلوها، خیابانها و… در شأن ماه محرم تدارک دیده نشد، از کج سلیقگی در طراحی برخی بیرق های سیاه توسط شهرداری سیرجان تا خیابان های ناهموار پر از خاک و گل و بیلبورد های متعدد با شعار های انحرافی حفاظت از محیط زیست که امیدواریم همه کم کاری و بی سلیقگی تعمدی نباشد.
یک سال میگذرد تا به ماهی برسیم که اسلام را زنده نگه داشته و الگوی حرکت های بزرگ ظلم ستیزانه است، اما نام حسین (ع) را بر روی تابلوهایی می زنند که شعارشان حفاظت از محیط زیست است، تابلو را سیاه کرده و پرچم حسینی را در اهتزاز طراحی کرده، اما شعار حفظ محیط زیست و پاکیزگی و آشغال نریختن در خیابان را برجسته کرده اند.
حفاظت از محیط زیست خوب است، پاکیزگی و تمیزی خیابان ها هم خوب است، اما اولا چرا خود دستگاه های ذی ربط از خیابانهای خاک آلوده شهر، پاکیزگی و تمیزی را شروع نمی کنند که مدتهاست زندگی مردم با وزیدن بادی به خاک کشیده می شود.
ثانیا یک سال تمام فرصت بوده برای فرهنگ سازی و تبلیغ محیط زیستی، چرا محرم؟ وقتی نام و پرچم حسینی را پس زمینه تابلوها قرار می دهند چرا شعار حسینی نمی دهند، مگر امام حسین(ع) نعوذ بالله برای تمیزی خیابان ها و حفظ محیط زیست قیام کرد و چرا به جای تببین هدف قیام حسینی، شعار زیست محیطی می دهند و چرا اصرار دارند پیام عاشورا را به انحراف بکشند.
چرا از نام و عزای امام حسین(ع) برای اهداف دیگر، استفاده ابزاری می شود و کسی به چنین انحراف هایی اعتراض نمی کند.
این راه اگر از روی نا آگاهی هم باشد، باطل است، نام حسین بن علی (ع) را در شهر دارالحسین ع به بخشنامه ها و ابلاغیه های سازمانی آلوده نکنید و هر چند که در این راه علامت های انحرافی و فریبنده نصب شود، اما معتقدیم:کی شود خورشید از پف منطمس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.