×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024
شهید حججی ادامه دهنده خط سرخ شهادت اباعبدالله است/ بصیرت و ولایت مداری باید سرلوحه نیروهای مسلح باشد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:هفته دفاع مقدس هفته یادآوری دلاور مردی های مردان و زنان ایرانی است.

امیر شعبان زاده اذعان داشت:امسال تقارن ایام شهادت سالار شهیدان با هفته دفاع مقدس هم تقارن معنی داری است این تقارن ها که در زندگی می بینیم اتفاقی نیست و خط سرخ شهادت که حصرت اباعبدالله(ع) چهارده قرن پیش ترسیم کرد و امروز شهید حججی در قرن حاضر ادامه دهنده خط سرخ شهادت است.

وی گفت:فرزندان ایران اسلامی از پیر تا جوان تداعی کننده قیام سرخ اباعبدالله هستند و بایستی جوانان عزیز در این ماه مبارک این تقارن را تبیین کنند و همزمان با شروع مدارس و دانشگاه توسط اساتید تبیین شود.

ارشد نظامی منطقه با اشاره به قیام امام حسین(ع) اظهار داشت:کربلا صحنه ای بر عرصه گیتی و عاشورا تاریخی تا قیامت است و امام حسین (ع) آن چه را که در دعای عرفه با مضامین دقیق و بلند عرفانی تبیین کرد و با همان صلابت در برابر ظلم حماسه آفریدند و این قیام باید برای ما فرماندهان نطامی و انتظامی درس باشد و امروز تبلورش را در دفاع مقدس و محور مقاومت می بینیم.

شعبان زاده در خصوص رشادت های ملت ایران در دوران دفاع مقدس گفت:بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی ایران جنگ تحمیلی هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کردند و دشمن بعثی با تجهیزات تا دندان مسلح به میهن اسلامی ایران یورش بردند که وضعیت ایران اسلامی در رابطه با انقلاب نوپا آشفته بود و هنوز نیروهای مسلح ساماندهی نشده بود و  توطئه های که بر علیه کشور ایجاد شد.

وی افزود:جنگ تحمیلی ۲۸۸۷ روز طول کشید که طولانی ترین جنگ در قرن بیستم بود و حتی از جنگ جهانی دوم بیشتر به طول انجامید که یک جنگ بین المللی بود و جنگ ایران و عراق،جنگ یک ملت در برابر چندیدن ابر قدرت بود.

فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا گفت:از عوامل مهم پیروزی ملت ایران عنایت خداوند و حضرت ولی عصر(عج) بود و اصل قضیه توجه امام عصر(عج) به این کشور است که باید این نعمت را قدر بدانیم و این نعمت را با ناسپاسی از دست ندهیم و خودباوری علمی و فنی و شهید طهرانی مقدم که اقدام به ساخت و طراحی موشک کرد و در این راه شهید شد و امروز ما موشک بالستیک نقطه زن داریم.

وی در خصوص تکلیف نیروهای مسلح در شرایط کنونی منطقه گفت:امروز تکلیف نیروهای مسلح این است که خودشان را نقطه و رصد کنند که در چه وضعیتی هستند و حضرت آقا فرمودند قطب نمای حرکت در شرایط پیچیده رصد شرایط کنونی است پس بایستی نیروهای مسلح خودشان را با بصیرت آمیخته کنند و دشمن را رصد کنند و خودشان را برای مقابله با دشمن آماده کنند.

شعبان زاده با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن اظهار داشت:باید آمادگی و دفاع را در خصوص هجمه های فرهنگی در بستر فضای فرهنگی که عقفت دختران و غیرت پسران ما را نشانه گرفتند بالا ببریم و نیروهای مسلح خطرناک تر آسیب می بینند و باید آمادگی در مورد هجمه جنگ های سخت را داشته باشند.

وی در پایان گفت:همه نیروهای مسلح اقتدار را با صمیمیت و محبت با مردم همراه کنند و آنچه مهم است پایبندی به قانون است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.