×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
صدور ۸۳۵۱ فقره گواهی الکترونیک عدم سوء پیشینه در سیرجان

به گزارش سیرجان خبر؛ دادستان شهرستان سیرجان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بیستم شهریور ماه سال جاری ، تعداد ۸۳۵۱ گواهی الکترونیک عدم سوء پیشینه با میانگین زمان پاسخ دهی ۱۵ ساعت توسط واحد سجل‌قضایی دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان صادر شده است.‌

مجتبی قدیمی در ادامه با بیان اینکه صدور گواهی عدم سوء پیشینه در گذشته با روند طولانی همراه بود ، بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته این روند بسیار کوتاه شده و به طور میانگین گواهی عدم سوء پیشینه با میانگین زمان پاسخ دهی ۱۵ ساعت صادر می‌شود ، البته این موضوع به صورت میانگین است و بستگی به شرایط فرد و زمان درخواست فرد دارد به عنوان مثال در برخی موارد که البته تعدادشان هم زیاد است شاهد صدور گواهی الکترونیک عدم پیشینه در ۳ تا ۴ ساعت بودیم.

وی گفت:همچنین از ابتدا تا پایان سال گذشته (۱۴۰۱) نیز تعداد ۱۶۷۵۷ فقره گواهی الکترونیک عدم سوء پیشینه کیفری صادر و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

داستان سیرجان اظهار کرد: کاهش زمان پاسخ دهی به درخواست ها در راستای سیاست های سند تحول قضایی قوه قضاییه و رضایتمندی ارباب رجوع و الکترونیکی شدن درخواست ها می باشد.

مدعی العموم در سیرجان با بیان اینکه تسریع در صدور گواهی عدم سوء پیشینه یکی از مطالبات متقاضیان از دستگاه قضایی است ؛ تاکید کرد: بر پایه این اقدام بر خلاف روش سنتی سابق که میانگین صدور گواهی حدود ۱۰ روز طول می کشید در روش جدید علاوه بر کاهش زمان صدور گواهی عدم سوپیشینه ، هزینه آن نیز به یک سوم روش سابق کاهش یافته است.

لازم به ذکر است ارائه درخواست جهت صدور گواهی الکترونیک عدم سوء پیشینه ، بدون مراجعه متقاضی به دادسرا و به صورت غیر‌ حضوری از طریق ثبت خودکاربری در سایت عدل ایران (سامانه گواهی عدم سوء پیشینه) به نشانی : https://adliran.ir و یا ارسال از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امکان پذیر می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.