×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳

به گزارش «سیرجان خبر» محمدرضاصادقی پور تأمین بهداشت و سلامت دام، تأمین و تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را سه هدف اصلی سازمان دامپزشکی عنوان کرد و با اشاره به انجام اقداماتی در قالب پیشگیری، مراقبت، واکسیناسیون، درمان و ریشه کنی بیماری‌ها در حوزه تأمین بهداشت و سلامت دام مطرح کرد و افزود: در حوزه تأمین و تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی نظارت‌های لازم در زمینه تولید، فرآوری، توزیع و عرضه انجام می‌شود تا محصولی سالم، باکیفیت و بهداشتی به دست مردم برسد.

وی گفت: براساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشورطرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فراورده های خام با منشاءدامی اعم از مرکز عرضه گوشت قرمز وسفید ،خودروهای حامل گوشت ورستورانها وآشپزخانه ها ازروز شنبه ۱۹ اسفند شروع وتا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با بیان اینکه این طرح به منظور آمادگی برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود،ادامه داد: در اجرای این طرح ۴ اکیپ سیار و ۲ اکیپ ثابت فعالیت می کنند ضمن اینکه در گروه های سیار ۱۷ بازرس دامپزشکی حضور دارند.

 

وی افزود: نظر به اینکه منشأ حدود ۵۰ درصد بیماری‌های شناخته شده انسانی، عوامل بیماری زای حوزه دام، طیور و آبزیان است این طرح با هدف افزایش سطح بهداشت عمومی وسلامت جامعه و محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند صورت می پذیرد.

 

صادقی پور با اشاره به استقرار کارشناس بهداشت فراورده های خام دامی در کشتارگاه های شهرستان گفت: کما فی السابق کلیه موارد کشتار دام وسبک وسنگین وطیور تحت نظارت بهداشتی وشرعی ذبح می گردد.

وی در ادامه افزود: دامپزشکی ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی روبرو شود موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا تصمیمات لازم برای برخورد قانونی با آنها همچون جریمه، پلمب و یا هرگونه برخورد دیگر گرفته شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان در پایان از شهروندان عزیز خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تماس شبکه دامپزشکی ۴۲۲۰۵۰۳۶ تماس حاصل نمایند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.