×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
طرح تکمیل آزادراه شرقی سیرجان در دستور کار شورای ترافیک/ طرح توسعه سیرجان در سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود

به گزارش “سیرجان خبر” نشست فوق‌العاده شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، رییس و اعضای شورای شهر، شهردار سیرجان، معاون فنی و زیربنایی شهرداری، معاون عمرانی فرمانداری، معاون ترافیک شهری پلیس راهور، معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و رییس اداره مسکن و شهرسازی و جمعی از اهالی رسانه با موضوع اجرای کندرو و ساماندهی ترافیک بلوار شاهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، حسن خدامی پور رییس شورای شهر سیرجان در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا در سن ۱۸ سالگی جان خود را برای ولایت از دست داد؛ بر اساس آیات و روایات نبی و رسول هدایت ارایه طریق می‌کند و راه را نشان می‌دهد؛ اما ولی و امام ایصال الی المطلوب می‌کند و مردم را در راهی که نبی نشان داده است حرکت می‌دهد و به سرمنزل مقصود می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه در خصوص اجرای کندرو و ساماندهی ترافیک بلوار شاهد افزود: ورودی شهرک ثارالله در حال اجراست و اصلاح ورودی‌های میدان امام علی(ع) با طرحی که به تصویب شورای ترافیک رسیده در مرحله آغاز عملیات اجرایی است و اصلاح ورودی باسفهرجان و پل شهید کرم فتحی زاده با توجه به اینکه در محدوده خدماتی شهر سیرجان قرار نمی‌گیرد با مجوز فرمانداری و طرحی که به تصویب شورای ترافیک رسیده است، شهرداری سیرجان مشارکت خواهد کرد و عملیات اجرایی آن در قسمتی که برعهده شهرداری است بزودی آغاز خواهد شد و همچنین محدوده میدان شورا تا پلیس راه نیز توسط اداره راه اجرا که روکش آُسفالت مسیر آغاز شده است.

رییس شورای شهر سیرجان گفت: وجود بیش از ۸ هزار کامیون در سیرجان و تردد روزانه بالغ بر ۳۰ هزار تریلر و کامیون از سیرجان که مشکلات ترافیک، آلودگی صوتی و زیست محیطی، تخریب آسفالت و زیرساخت شهری را در پی دارد و معضل بزرگی است که باید حل شود که رفع مشکل اساسی آن با تکمیل کمربندی شرقی سیرجان و ممنوعیت ورود کامیون به شهر خواهد بود و در اولویت، تقاضای تسریع در تکمیل کمربندی سیرجان را داریم اما تا تکمیل این طرح، ضروریست تمهیدات لازم اندیشیده و مصوبه شورای ترافیک در راستای تسهیل و روان‌سازی ترافیک اقدامات لازم را انجام دهد که در این رابطه توقف کامیون در تمامی مسیرهای داخل شهر ممنوع شودو همچنین مسیر تردد بر اساس نوع وسایل نقلیه، مدیریت و خطوط عبوری بر اساس نوع وسیله نقلیه مشخص شود؛ ضمن اینکه سامانه پیامکی تخلفات رانندگی فعال و مالکین از تخلفات خود در کوتاهترین زمان ممکن مطلع شوند.

خدامی پور تصریح کرد: تسریع در روند انجام مطالعات طرح شهرک حمل و نقل (لجستیک پارک) می‌تواند کمک بزرگی به رفع مشکلات ترافیکی به خصوص وسایل نقلیه سنگین کند. در ادامه این نشست شهردار سیرجان گفت: متاسفانه سیرجان طرح توسعه ندارد و با توجه به پیشرفت موجود شهر سیرجان، اگر توسعه همگون نباشد مشکل ایجاد می‌شود.‏

در ادامه شهردار سیرجان گفت:: پیگیری درخواست خرد مردمی در شهرداری به پروژه‌های سنگین و زیرساختی تبدیل شده و قرارداد طرح توسعه سیرجان در سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود و همچنین سامانه کنترل پروژه pmis یک مرحله جلوتر رفته که تمام جزییات طرح و پروژه را نشان می‌دهد.

همچنین فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در این نشست گفت: موضوعات و مشکلاتی که مطرح شده باید در راستای کاهش دغدغه مردم رفع شود و مسیر بلوار شاهد و میدان امام علی(ع) که هر لحظه امکان وجود حادثه دارد باید تدابیر ایمنی اندیشیده شود.

علی یعقوبی پور افزود: بررسی ادامه طرح تکمیل آزادراه شرقی سیرجان در شورای ترافیک در دستور کار قرار دارد و آنچه به صورت مقطعی برای تکمیل آزادراه است مشخص کردن مسیرهاست که بتوان ترافیک را روان و کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: تعامل و همدلی و همکاری اعضای شورا و شهردار و معاونین و مدیران شهرداری در طول ادوار گذشته مثال زدنی است که با تخصص و تسلط شهردار بر امورات، امروزه اهداف ریل‌گذاری شده است.

گفتنی است در این نشست اعضای شورای شهر، معاون فنی و زیربنایی شهرداری، معاون عمرانی فرمانداری، معاون ترافیک شهری پلیس راهور، معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رییس اداره مسکن و شهرسازی هر کدام به ارایه توضیحات و نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.