×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
طرح خاموشی موتور پمپ های کشاورزی در سیرجان اجرایی می شود

به گزارش “سیرجان خبر” جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سیرجان با حضور اعضای شورای حفاظت آب در محل فرمانداری ویژه سیرجان برگزار شد.
مهندس آرش در این جلسه با اشاره به اهمیت و حساسیت وضعیت آب در شهرستان گفت: بایستی فرهنگ صرفه جویی و مصرف صحیح آب در جامعه اجرا گردد و همچنین با اصلاح سیستم های آبیاری در بخش کشاورزی بتوانیم گامی در جهت صیانت از منابع آبی برداریم.
وی افزود: خوشبختانه سال گذشته با خاموشی موتور پمپ های کشاورزی حدود ۴۰ میلیون متر مکعب معادل با ظرفیت سد تنگوئیه سیرجان در منابع آبی شهرستان صرفه جویی شده است و پیش بینی می شود امسال نیز همین میزان صرفه جویی با خاموشی موتور پمپ های کشاورزی داشته باشیم.
معاون عمرانی فرماندار از برخورد با تخلفات در حوزه آبی خبر داد و گفت: طبق مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مقرر شد با کلیه موارد تخلف از جمله حفر چاه های غیر مجاز، سرقت های غیر مجاز آب در زمینه شهری و روستایی و… و همچنین متخلفین در این موارد از طریق منابع قضایی برخورد شود.
وی در ادامه افزود: طی اعلام مدیرعامل شرکت کاریز، مجری پروژه فاضلاب شهر سیرجان قرارداد احداث تصفیه خانه در شرف انعقاد است و پیش بینی می شود ظرف مدت ۲ سال تصفیه خانه سد در محور جاده شیراز به بهره برداری برسد.
آرش در پایان تصریح کرد: در راستای حفاظت از بستر رودخانه های شهرستان مقرر شد با توجه ساخت و سازهای غیر مجاز سال های قبل و وقوع حوادث ناگوار، شهرداران و بخشداران از هر گونه ساخت و ساز در بستر رودخانه های شهرستان جلوگیری نمایند. همچنین مقرر شد طبق مهلتی که به شهرداری داده شده است آب فضای سبز شهر سیرجان از منابع آب شرب جداسازی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.