×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
طرح سیلوی گندم منطقه ویژه اقتصادی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش“سیرجان خبر” عباس قبادی در نشست با مسئولان سیلوی در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اظهار داشت: طرح سیلوی گندم منطقه ویژه اقتصادی سیرجان که با ظرفیت ۵۰ هزار تن و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال طی پنج سال گذشته در حال احداث است، ۷۵ درصد عملیات اجرایی و بخش‌های اصلی آن به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: امیدواریم تا سه ماه آینده از محل منابع استانی و سازمان بازرگانی کمبود اعتبار تا مرحله بهره‌برداری تخصیص یابد و تا دهه فجر امسال این سیلو که می‌تواند، شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را هم زیر پوشش داشته باشد به بهره‌برداری برسد.

رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران افزود: بخش عمده گندم نگهداری شده این سیلو گندم‌های وارداتی به بندرعباس است و برای اینکه ظرفیت را پر کنیم، گندم‌های تولید داخل را هم به این سیلو سرازیر می‌کنیم و چون منطقه موقعیت خوبی را دنبال می‌کند، نقش مهمی در نگهداری گندم برای ما دارد.

قبادی در حاشیه بازدید از کارخانه تصفیه شکر منطقه گفت: به اندازه‌ای که این کارخانه نیاز به شکر خام دارد، شکر را دریافت می‌کند و مشکلی برای کاهش تولید ندارد و در کارخانه روغن هم اگر مشکلی برای کاهش تولید داشت ما رفع مشکل را وظیفه خود می‌دانیم.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه افزایش نانوایی‌ها در صورت نیاز بیان کرد: مشکل افزایش نانوایی را در صورت تصمیم مدیران اقتصادی هر منطقه یا سیرجان نداریم، اما آردی که تامین می‌شود باید نان باکیفیت و مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد و برنامه ما به سمت بهبود پخت نان است.

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح سیلوی گندم ۵۰ هزار تنی مدتی راکد شده بود و با بازدید معاون وزیر شاهد احیا و اتمام آن تا ماه‌های پایانی سال جاری هستیم.

وی افزود: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز سیلو برای اتمام از محل کمک فرمانداری و شرکت بازرگانی غله تامین می‌شود و پیمانکار هم موظف است تا ۳۰ آبان سال جاری این طرح را تحویل دهد.

حسن‌پور عنوان کرد: برای اینکه سیلوی سیرجان ظرفیت ذخیره گندم برای استان‌های همجوار را دارد، امسال ۲۰ هزار تن گندم را با هماهنگی شرکت غله استان در این سیلو ذخیره می‌کنیم تا کارخانه آرد سیرجان را تغذیه کند.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.