×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
طلبه ای که میگفت در راهپیمایی شرکت نکن هم اکنون در باند مهدی هاشمی معدوم است

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ناب نیوز ؛  آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جمع  طلاب و روحانیون کرمان در مسجد جامع  این استان  با تأکید بر اینکه انگیزه و هدف طلبه گفت: این انگیزه سبب رشد و تعالی او می شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه طلبه اگر هدفش سرباز بودن مولا و سرورمان امام زمان باشد؛ تصریح کرد: باید در این زمینه سعی و همت خود را دو چندان کرده و با استفاده از تقوای الهی از هواهای نفسانی دوری گزیند.

طلبه ای که دچار صفات رذائل شود برای جامعه خطرناک است

آیت الله خاتمی  در ادامه تأکید کرد: نباید بگذاریم رذائل در دوره طلبگی جا بگیرد چرا که طلبه ای که در این دوران  حق الناس و حق الاختصاص را رعایت نکند  و اگر این طلبه امام جمعه و یا قاضی شود  برای جامعه خطرناک است زیرا به حقوق مردم پایبند نیستند همانطور که در دوران مختلف شاهد بوده ایم که مقید نبوده و هم خود و دیگران را بیچاره کرده اند.

وی تقید به نوافل و توسل  را از جمله وظایف جامع روحانیت دانست و ابراز کرد:چنان چه کسی می خواهد عمر با برکت داشته باشد باید خود را با اهل بیت مأنوس کند چرا که ستون برکات هستند .

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان در ادامه گفت: همانطور که می دانید خواند ۵۰ آیه از قرآن کریم و دعای عهد به عمر انسان برکت می دهد لذا راز موفقیت در همه کارها، همت و تلاش  است و بر همین اساس طلبه ها نباید هیچ زمانی را برا یخود تعطیل بدانند چرا که می توانند در تعطیلات متعدد بسیاری از کتب را مورد مطالعه قرار دهند.
 مجهز شده طلاب به ابزار تبلیغی  وظیفه ای واجب  است

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه یک روحانی باید تمام تلاش خود را بکند تا در فضایی که قرار میگیرند مأنوس شوند؛بیان کرد:بر همین اساس تجهیز شدن به ابزار تبلیغی دین  از جمله وظایف واجب یک طلبه است و باید  به جهت سخنرانی  آموزش های لازم را ببینند و خود را آماده تبلیغ کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر این که طلاب و روحانیون باید زبان های مختلفی را فرا بگیرند؛ اذعان کرد: بر همین اساس نیز می توان گفت طلاب در برخی زمینه ها ضعیف عمل می کنند و در انجام کارهای خود دقت و نظم را نداشته و این بی دقتی و بی نظمی سبب می شود تا طلبه در درس های خود ضعیف شود.

روحانیون باید درک صحیحی از اوضاع زمانه داشته باشند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از نکات سیاسی گفت: طلبه و جامعه روحانیت باید درک درست و صحیحی از زمانه داشته باشد به این معنی که تحلیل سیاسی از اوضاع روز داشته و دلیل این اتفاقات را بدانند و همچنین مسائلی که رهبر معظم انقلاب در دیدار های خود مطرح می کنند را مورد رصد قرار دهند.

وی با بیان اینکه بی تفاوت و منزوی بودن برای یک طلبه و روحانی ارزش نمی باشد؛ اذعان کرد:  نباید در عرصه های حق و باطل، سکوت کرد بلکه باید حرف خودشان را بزنند و این که بعضی ها آمده اند گفته اند بی تفاوتی و سکوت کردن یک ارزش است، کاملا حرف غلطی است.

طلبه نباید حزبی و گروهی باشد

این مقام مسئول یادآور شد: جامعه روحانیت نباید حزبی و گروهی باشد چرا که از اول تاریخ تا به الان این قشر مستقل بوده اند و فقط باید از ولایت فقیه به علت حکم شرعی و  فقهی حمایت کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به لغزشگاه های موجود برای روحانیون تصریح کرد: این جامعه عظیم باید خود را از سه لغزشگاه پول،ریاست و شهوت دوری کرده و چهارچوب دین را فراموش نکنند.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر ولایت مطلقه فقیه متذکر شد:باید همواره در راه این ولایت قرار گرفت و نباید برخلاف صحبت های رهبر معظم انقلاب سخن گفت و اشخاصی که در هر برهه از زمان این کار را کرده اند دچار سقوط شده اند.

آیت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کرد:دوری از افراط و تفریط انسان را در عرصه سیاست پیروز می کند و افراطی بودن انسان را از پا در می آورد و تفریط گرا بودن افراد را از  ولایت فقیه دور نگه می دارد، همانطور که در اوایل انقلاب طلبه ای به بنده طعنه می زد که چرا در راهپیمایی شرکت می کنی ، هم اکنون این شخص در باند مهدی هاشمی معدوم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.