×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
عدم حق تقدم در صدرعلت‌های تصادفات شهری سیرجان/طرح برخورد با سرعت غیرمجاز در سیرجان تشدید شد

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار“سیرجان خبر” گفت: براساس تجزیه و تحلیل تصادفات، بیشترین علت تصادف شهری در شهرستان سیرجان به سه علت بوده است.

امین پاک ایزدی گفت: عدم حق تقدم با ۳۵ درصد در صدر علت‌های تصادفات شهری شهرستان سیرجان گزارش شده است.

وی دومین علت که فراوانی تصادفات ناشی از آن چشمگیر بوده در عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی عنوان کرد و گفت: سرعت غیر مجازسومین علت تصادفات درون شهری شهرستان را رقم می‌زند.

پاک ایزادی اذعان کرد: در روز های پایانی سال گذشته طی جلساتی که با دادستان شهرستان داشته ایم مقرر گردید ورود و پارک کامیون ها و خودروهای سنگین در معابر شهری ممنوع شود و در صورت مشاهده مامورین راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون خودروی سنگین متخلف یک برگ اخطاریه به کامیون مذکور داده می شود و در صورت تکرار این تخلف پلاک وسیله نقلیه سنگین در سیستم راهنمایی و رانندگی توقیف می شود.

وی گفت: این طرح از اول اردیبهشت ماه سال جدید در سیرجان در حال اجرا شدن است و تا به الان خودرو های سنگین زیادی اعمال قانون و برگ اخطاریه به آن ها داده شده است و حکم توقیف پلاک ۳۰خودرو سنگین در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت شده است، حکم توقیف پلاک در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت شود درتمای محور های مواصلاتی کشور کامیون متخلف در حال تردد باشد توقیف می شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سیرجان اظهار کرد: طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غیر مجاز با شدت بیشتر درشهرستان در حال اجرا است و در بلوار های سطح شهرعلاوه بر دوربین های ثابت چندین تیم با دوربین سیار در نقاط مختلف مسیر سرعت خودروهای عبوری راکنترل می کنند.

وی گفت: خودروهای که سرعتشان از حد مجاز بیشتر باشد ۴۵ هزار تومان جریمه و نمره منفی در گواهینامه آنها ثبت می شود که برای خودروهای شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و خودرو های سنگین ۱۰نمره منفی در نظر گرفته شده است.

رئیس راهنمایی رانندگی شهرستان سیرجان اذعان کرد: خودرو هایی که تغییر وضیعت دهند و در سطح شهر اقدام به آلودگی صوتی و حرکات مخاطره آمیز کنند برابر مقررات و دستور دادستان خودرو آنها توقیف می شود.

پاک ایزاد ضمن اعلام شرایط استفاده از شیشه های دودی در خودروها، اظهارکرد: اگر از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و خودرو توقیف می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.