×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
عدم رعایت فاصله طولی مناسب یکی از عوامل مهم بروز تصادف است

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار سیرجان خبر؛ گفت: صبح امروز در محور سیرجان گل گهر دو سانحه تصادف اتفاق افتاده است که علت این دو سانحه رانندگی عدم رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی بوده است.

مهدی سلیمی اذعان کرد: برابر ماده ۱۷۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایل نقلیه ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند و تصادفات جلو به عقب وسایل نقلیه از شایع‌ترین نوع تصادف محسوب می‌شود و مهمترین علت آن عدم رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی است.

وی بیان کرد: فاصله طولی، مقدار فاصله بین ۲ وسیله نقلیه در حال حرکت می‌باشد و متناسب با سرعت وسایل می‌بایست تغییر کند و هرچه قدر سرعت وسیله نقلیه زیاد شود لازم است فاصله ۲ وسیله نیز زیاد شود چراکه به هنگام ترمز ناگهانی وسیله جلویی مدت زمان و فاصله زیادی نیاز است تا وسیله پشت سر بتواند عکس العمل مناسبی جهت جلوگیری از برخورد داشته باشد.

رئیس پلیس راه سیرجان گفت: کارشناسان مقدار فاصله طولی مناسب را به صورت تقریبی به ازاء هر ۱۵ کیلومتر سرعت برابر با یک طول وسیله نقلیه در نظر گرفته اند، مثلا اگر سرعت وسیله نقلیه ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد نیاز است به اندازه چهار طول وسیله نقلیه خود با وسیله جلویی فاصله داشته باشد.

سرهنگ سلیمی بیان کرد: محور سیرجان به گل گهر یکی از پر تردد ترین محور های مواصلاتی سیرجان محسوب میشود و در ساعات اولیه روز و ساعت پایانی به علت حمل و نقل پرسنل شرکت صنعتی معدنی گل گهر تردد در این محور زیاد می شود و عدم رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی موجب بروز حادثه می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.