×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
فراهم شدن مقدمات ایجاد بندری خشک در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: برای ایجاد بندر خشک ، زمینی به وسعت ۱۸۰۰ هکتار در شمال منطقه ویژه اختصاص داده شده و زیر ساخت های لازم هم برای انبار کالاها از بندرهای کشور در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان  فراهم شده است.
نصرت الله ضیاء شهابی با اشاره به صادرات ۳۷ میلیون و ۸۷۲ هزار دلار کالاهای تولیدی از جمله نوع طعم های خوراکی ، دانه های رنگ ، چسب های نواری و اسپری های دامی از منطقه ویژه اقتصادی  سیرجان افزود:  کالاهای تولیدی از طریق گمرک این منطقه به کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: در اجرای طرح توسعه و خروج از رکود برخی از کارگاه ها و کارخانه های این منطقه از ابتدای امسال ۲۰۰ نفر جذب بازار کار شدند و میزان اشتغال در ۳۵ کارگاه و کارخانه فعال منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به بیش از۲۳۰۰ نفر رسید.
ضیاء شهابی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را ۴۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: در راستای توجه به سرمایه گذاری افراد یا شرکت ها زیرساخت ها و امکانات آماده است و صادرات و واردات نیز از گمرک همین محل  انجام می شود.
لازم بذکر است بندر خشک ، بندری درون سرزمینی چند منظوره است که به طور مستقیم  از طریق جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل می شود و مرکزی برای انتقال کالاها به مقصدهای داخلی و نیز ذخیره و انبار کالاها است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.