×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
فرصت های شغلی سیرجان در سیطره افراد غیربومی است/مشکل اصلی دانشجویان هزینه های سنگین شهریه دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اندک زمانی پس از کودتای ۲۸ مرداد این سال، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به سفر ریچارد نیسکون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران اعتراض کردند که شلیک نظامیان محمدرضا پهلوی به جمع دانشجویان، سه شهید از این جوانان برجا گذاشت.
پس از انقلاب اسلامی، ۱۶ آذر بعنوان روز دانشجو در تقویم رسمی ایران جای گرفت و تا به امروز هر ساله ۱۶ آذر را دانشجویان و دانشگاهیان گرامی می دارند.

دانشجو رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص دانشگاه و دانشجو گفت:ورود به دانشگاه شرایط خاصی و محدودیتی ندارد ولی برای ادامه تحصیل درس خواندن و کسب نمره ملاک است.

رضا صادقی در خصوص سختی های درس و دانشگاه گفت: سختی اش برای من مسیری است که طی می کنم و خرج رفت و آمد و نبودن خط واحد و شهریه دانشگاه نیز به آن ها اضافه می شود.

وی در خصوص آینده تحصیلی و شغلی خود گفت:فعلا تا جایی که بتوانم ادامه تحصیل می دهم و بعد در شرکتی مشغول به کار می شوم و یا وارد کار آزاد در رشته تحصیلی خود می شوم.

دانشجو دیگری در گفت و گو با خبرنگار سیرجان خبر گفت:شرایط خوابگاه های دانشجویی که یک مکان عمومی است و همه قشر انسانی با هر نوع اخلاقی در آن وجود دارد و برای ما که به تازگی وارد این محیط می شویم می تواند سخت باشد.

نگار عباسی در خصوص سختی های دانشگاه گفت:سختی های درس و دانشگاه وجود دارد ولی دوری از خانواده نیز باعث می شود که انسان مستقل بودن را تجربه کند.

وی با اشاره به بازار کار و مشکلات بانوان در این خصوص گفت:بازار کار هم که با این وضع بیکاری و آزمون های سختی که برگزار می شود و تبعیض جنسیت، امیدی به آینده و شغل نداریم.

دانشجوی رشته مهندسی عمران نیز در خصوص روز دانشگاه و مشکلات دانشجویی گفت:رشته عمران یکی از رشته های سخت دانشگاهی است که باید حداقل روزی سه یا چهار ساعت درس خواند و کار عملی انجام داد.

علی آژ اذعان داشت:بازار کار برای رشته عمران نسبت به بقیه رشته ها بهتر است در صورتی که کاربلد باشی و گرفتن مدرک خالی ملاک نیست و البته تلاش هم خیلی لازم است.

وی در خصوص آینده شغلی گفت: فعلا که مشغول درس خواندن و کسب تجربه هستیم و کسب مدارج علمی بالاتر و ورود به نظام مهندسی و کارهای عمرانی کشور را در برنامه های خود دارم.

دانشجوی رشته مکانیک خودرو دانشگاه آزاد سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:شرط خاصی برای ورود به دانشگاه وجود ندارد و کلاس های پراکنده باعث می شود که نتوانی در کنار تحصیل به کاری مشغول بشوی و از یک طرف هزینه های سنگین شهریه مشکلاتی را برای دانشجویان بوجود می آورد.

محمد نورمندی پور با اشاره به استفاده از نیروهی غیربومی در سیرجان گفت:نسبتا داخل شهر سیرجان بازار کار خوبی فراهم شده است در صورتی که شرکت ها افراد بومی را جذب کنند و متاسفانه افراد غیربومی فرصت های شغلی افراد بومی را می گیرند.

وی در پایان گفت:فعلا مشغول ادامه تحصیل هستم و سعی میکنم داخل شهر سیرجان و مطابق با رشته تحصیلی شغلی مناسب پیدا کنم.

گزارش:فاطمه نصرت آبادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.