×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
قطع یارانه با کارت ملی هوشمند ارتباطی ندارد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” بدنبال پخش شدن شایعه قطع شدن یارانه نقدی افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند در سیرجان صف های طولانی مردم برای درخواست فرم دریافت کارت ملی هوشمند در مقابل دفاتر پیشخوان دولتی و پست بانک ها تشکیل شد.

اما رئیس دفتر بازرسی فرمانداری سیرجان با رد این شایعه گفت: چند روزی است که مراجعه مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند به اداره ثبت احوال و دفاتر پیشخوان افزایش قابل توجه ای داشته است علت این مراجعه زیاد شایعه ای مبنی بر حذف یارانه افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند عنوان شده است.

مکی نژاد بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند عجله ای نداشته باشند.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال قطع یارانه از نظر سجلی تنها به دو دلیل انجام می شود اول افرادی که در سال های گذشته فوت نموده اند ولی شناسنامه آنها باطل نشده و ثبت فوت انجام نشده باشد و دوم افرادی که در شناسنامه آنها در ۱۵ سال گذشته هیچ تحولی مثل ازدواج ، عکس دار نمودن ، تعویض و صدور کارت ملی صورت نگرفته باشد.

به گزارش “سیرجان خبر” با وجود حذف حدود سه میلیون نفر از یارانه بگیران، هنوز دولت در هر ماه هزینه حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی پرداخت می‌کند؛ پنجاه و نهمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان روز شنبه ۲۶ دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.