×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024
قهرمانی تیم مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان در مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی “سیرجان خبر”؛ در این مسابقات که بیش از ۷۰۰ نفر از ناویان وظیفه و کادر ۱۲ منطقه دریایی کشور حضور داشتند، در سه رشته قرآنی حفظ‌، قرائت‌، ترتیل و اذان، ۹ رشته ورزشی کشتی‌، تکواندو‌، شنا‌، دومیدانی‌، دارت‌، طناب‌کشی‌، تیر‌اندازی‌، تنیس روی میز و فوتبال طی سه روز به رقابت با یدکدیگر پرداختند و نتایج صبح امروز اعلام شد.

در این مراسم پیمان جعفری تهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروی انسانی ورزیده و آشنا به فرهنگ قرآن از اولویت کاری نیروی دریایی رهبردی است، لذا این مسابقات آمادگی جسمی و روحی را در پی دارد.

مجید توسلی فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان گفت‌: در این مسابقات ۷۰۰ نفر از ناویان و دانشجویان وظیفه مناطق دریایی کشور در ۹ رشته ورزشی و رشته‌های قرآنی به رقابت پرداختند و ایجاد روحیه نشاط و آمادگی محقق شد.

محمود آذرگون رئیس تربیت بدنی نیروی دریایی‌ ارتش نیز بیان داشت: شرکت کنندگان در این مسابقات از بین ۱۰ هزار نفر ناوی یا دانشجوی وظیفه مناطق دریایی کشور انتخاب شدند که آمادگی جسمانی و روحیه ایثار و رقابت در مراکز دریایی از اهداف این مسابقات است.

وی افزود‌: برگزیدگان و نفرات اول در مسابقات ارتش جمهوری اسلامی که دو ماه دیگر در پایگاه پشتیبانی دریایی تهران برگزار می‌شود با سایر نیروها در ارتش به رقابت می‌پردازند.

آذرگون گفت‌: پرورش جسم و روح اولویت اول نیروی دریایی برای جوانان در طول خدمت مقدس سربازی است که این مسابقات بخشی از این آمادگی را ایجاد می‌کند و حتی جوانان برتر در مسابقات ورزشی قهرمان می‌شوند‌.

بنابراین گزارش در رشته‌های قرآنی حفظ کل محمد بدیهی از پایگاه پشتیبانی دریایی تهران، حفظ ۲۰ جزء عیسی قویدل از منطقه یکم دریایی بندرعباس، حفظ ۱۵ جزء جاسم پشام از مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان، حفظ ۱۰ جزء سیدمرتضی یاسری از پایگاه دریایی تهران، حفظ ۵ جزء عبدالله ملاجی از مرکز دریایی بندر عباس مقام اول را کسب کردند.

در رشته قرآنی تحقیق، سیداحمد لطیفی از مرکز آموزش دریایی سیرجان، رشته قرائت ترتیل سیدجواد حسینی از پایگاه دریایی بوشهر، در رشته تفسیر علی صادقی از مرکز دریایی انزلی و در رشته اذان محمدرضا قلعه‌خانی از مرکز دریا‌یی شهدای سیرجان به مقام اول رسیدند‌.

در نتایج رشته‌های مسابقات ورزشی تکواندو، شنا، دومیدانی، تیراندازی مرکز شهدای دریایی سیرجان، کشتی منطقه دوم جاسک، دارت منطقه سوم کنارک، طناب کشی منطقه دریایی منجیل، تنیس روی میز و فوتبال منطقه دریایی بندر انزلی به مقام اول رسیدند و در این رشته‌ها قهرمان شدند.

در مجموع در رشته‌های ورزشی تیم مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان قهرمان، منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس نایب قهرمان و منطقه سوم دریایی نبوت کنارک به مقام سوم دست یافت.

جام اخلاق این دوره از مسابقات به مرکز پشتیبانی دریایی تهران اختصاص یافت.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.