×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
قیمت پسته در بازار سیرجان اعلام شد/ بهترین زمان انبار کردن پسته تا فروردین ماه

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” مسئول شرکت پسته در رابطه با قیمت فعلی انواع پسته اظهار داشت:در حال حاضر قیمت پسته در بازار سیرجان از بین پسته های اکبری ،احمدآقایی و کله قوچی به مبلغ ۳۵ هزار تومان به فروش می رسد.
رضایی در ادامه افزود: قیمت هر کلیو پسته فندقی و بادامی نیز در بازار به مبلغ ۳۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

وی در پایان گفت: بهترین زمان برای انبار کردن پسته ها از آذر تا فروردین ماه است.

کارشناس ادوات کشاورزی در خصوص نگهداری و سمپاشی درختان پسته در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:برای پیشگیری از آفت پسته اولین راهکار این است که سم پاشی به موقع انجام شود و هر چیزی در زمان خودش انجام شود نتیجه بهتری دارد که در فصل زمستان سم اتیون روغن پاشیده شود و در فروردین برای آفت هایی مثل کرم سرشار باید سم پاشی مجدد صورت گیرد.

نظری در ادامه افزود:هر چیزی باید کنترل اولیه شود نه اینکه دست نگه دارند تا طغیان شود و بعد اقدام کنند که در اردیبهشت ماه نیز فنترتیون و فوزولان برای آفت های پروانه ای و سن ورو استفاده شود و حتما باید با پاشیدن آب همراه باشد.

وی در پایان اظهار داشت:این سم پاشی در یک دوره ۶۰تا۷۰روزه جواب می دهد و اگر کشاورزان با مشورت کارشان را انجام دهند نتیجه اش را می بینند و به فکر اینکه کدام یک از سم ها ارزان است و شریک ملک چه نوع سمی را پاشیده است به موقع می توانند محصول خود را برداشت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.