×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
لیست نهایی نامزدهای ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان و لیست خبرگان جامعه مدرسین در استان کرمان+اسامی و معرفی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب “سیرجان خبر”، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و لیست کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با شعار «امنای ملت،حافظان اصل ولایت» مشخص شد.

 

 اسامی لیست نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان در استان کرمان بدین شرح است:

 

استان کرمان
ردیف حوزه‌های‌انتخابیه نام‌خانوادگی
۱ بافت،رابر،ارزوئیه علیرضا منظری توکلی
۲ بم، ریگان، فهرج موسی غضنفرآبادی
۳ رفسنجان و انار سیدمحمدحسینی(وزیر سابق ارشاد)
۴ زرند و کوهبنان حسن رحمانی
۵ شهربابک حسین فتاحی
۶ کرمان و راور محمدمهدی زاهدی
۷ غلامرضا پورابراهیمی

 

اسامی لیست کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان بدین شرح است:

۱- سید احمد خاتمی

۲- محمدبهرامی خوشکار

۳- امان الله علی‌مردای


محمد بهرامی خوشکار

اینجانب محمد بهرامی خوشکار فرزند حسین در سال ۱۳۴۱ شمسی در روستای خوشکار از توابع بافت کرمان دیده به جهان گشودم. دوران کودکی خود را با خاطره های شیرین کودکی و شمیم و طراوت گل های طبیعت و نسیم سحری گذرانده ام و ره توشه آن دوران، اعمال و رفتار ساده و بی آلایش پدر و مادرم می باشد که همواره برای به دست آوردن لقمه نانی حلال، در تلاش بودند.

تلاش و کوشش خستگی ناپذیر را از پدرم و عشق به اهل بیت، مخصوصاً حسنین۸ را از مادرم به ارث برده ام.

تحصیل

دبستان را در روستای خوشکار و دوران راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان بافت به اتمام رساندم و در رشته ریاضی، دیپلم گرفتم و در تمام سال های تحصیل، جزء نفرات برتر بودم و در امتحانات نهایی جهت اخذ دیپلم ریاضی، شاگرد اول شهرستان شدم. پس از آن به یاری حضرت حق، دروس حوزوی را تا اجتهاد ادامه داده ام – گرچه هنوز در محضر اساتید بزرگ تلمذ می نمایم – و در رشته حقوق نیز موفق به دریافت مدرک دکتری از دانشگاه شدم. لازم به ذکر است این جانب مفتخرم که به دست مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیهالله خامنه ای دام ظله العالی معمم شدم.

علوم حوزوی

از آن جا که این جانب به لطف الهی علاقه خاصی به روحانی شدن داشتم، پس از اخذ دیپلم به حوزه علمیه راه یافتم و به تحصیل طلبگی پرداختم و به جهت همین علاقه، کتاب های مذهبی را به طور فراوان مطالعه می نمودم و در حوزه علمیه هم با جدیت تمام درس و بحث را ادامه داده و با شرکت در دروس اساتید محترم و مباحثه آنها با دوستان طلبه، دوره های ادبیات، سطح و خارج را با موفقیت گذرانده ام.

دروس ادبیات و منطق را در حضور حجج اسلام جناب آقای نصرتی و مرحوم معصومی عطرالله مرقده و حضرت آیهالله مرعشی فرا گرفته ام.

بیشتر شرح لمعه را از محضر استاد محترم، حضرت آیهالله اوسطی بهره بردم و قسمتی از آن را از اساتید محترم حضرت آیهالله مرعشی و مرحوم حضرت آیهالله سید ابوالفضل موسوی تبریزی عطرالله مرقده فراگرفتم. اصول فقه مظفر را در محضر استاد محترم حضرت آیهالله محمد حسن مرعشی تلمذ نمودم و کتاب های اصول دیگری را در این مقطع مثل معالم الاصول و حلقات شهید صدر خواندم.

سال ها در درس اخلاق حضرت آیهالله مجتبی تهرانی شرکت کرده ام و از محضر ایشان، اصول اخلاقی و پندها و مواعظ را فرا گرفته ام و از کلاس های اخلاق حضرت آیهالله امامی کاشانی و پندها و مواعظ ایشان بهره فراوان برده ام. انشاء الله که خداوند متعال توفیق عمل به آنها را عنایت فرماید.

یک دوره کامل اصول عقاید را که مشتمل بر توحید، معاد، عدل، نبوت و امامت می باشد از محضر استاد محترم حضرت آیهالله اوسطی فرا گرفتم.

در درس تفسیر از محضر استاد محترم، حضرت آیهالله خزعلی بهره گرفتم.

مکاسب محرمه را از حضور استاد محترم حضرت آیهالله امامی کاشانی فرا گرفتم و کتاب بیع مکاسب و خیارات و…را از حضور استاد مرحوم، حضرت آیهالله سید ابوالفضل موسوی تبریزی – عطرالله مرقده – بهره بردم.

همچنین بیشتر کتاب رسائل شیخ اعظم انصاری را در نزد حضرت آیهالله مرحوم سید ابوالفضل موسوی تبریزی – عطرالله مرقده – خواندم و بخشی از آن را از حضور اساتید محترم حضرت آیهالله محمد حسن مرعشی و حضرت آیهالله کریمی استفاده کردم.

جلد اول کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانی را از حضور استاد محترم حضرت آیهالله امامی کاشانی بهره گرفته و جلد دوم آن را نزد استاد محترم، حضرت آیهالله موسوی بجنوردی فرا گرفتم.

کتاب بدایه الحکمه علامه طباطبایی را در محضر حضرت آیهالله نجفی خوانده ام و کتاب منظومه ملاهادی سبزواری را از حضور حضرت آیهالله خوشوقت و حضرت آیهالله سید مصطفی محقق داماد بهره بردم.

بخشی از اسفار ملاصدرا را از محضر حضرت آیهالله محمدی گیلانی استفاده بردم.

درس خارج فقه و اصول را در حضور اساتید محترم حضرت آیهالله خامنه ای؛ رهبر عزیز انقلاب و حضرت آیهالله مجتبی تهرانی تلمذ نموده ام، بدین گونه که قریب پانزده سال در درس خارج فقه و اصول حضرت آیهالله مجتبی تهرانی شرکت نموده و از ایشان بهره برده ام و خارج کتاب الجهاد و مکاسب محرمه را از حضور پرفیض مقام معظم رهبری بهره گرفته ام.

خارج کتاب اجاره را نزد حضرت آیهالله رضوانی تلمذ نموده و خارج کتاب های دین و مضاربه را از حضور حضرت آیهالله امامی کاشانی استفاده کرده ام. خارج بعضی از قواعد فقه را در محضر حضرت آیهالله طاهری خرم آبادی و حضرت آیهالله موسوی بجنوردی فرا گرفته ام. علم رجال و درایه را نیز در درس حضرت آیهالله امامی کاشانی شرکت کرده ام.

این جانب در علوم دانشگاهی دارای دکترای حقوق می باشم. لازم به ذکر است که تحصیلات علوم حوزوی و علوم دانشگاهی این جانب در تقویت یکدیگر نقش داشته و از آن جا که در رشته فقه و حقوق تحصیل نموده ام، تحلیل های قواعد فقهی و قواعد حقوقی به کمک یکدیگر آمده و نقش فقه و حقوق را در جامعه بهتر نشان داده اند.

دروس را خوب مطالعه نموده و از دست رئیس جمهور وقت و رئیس مجلس شورای اسلامی وقت، جایزه علمی و لوح تقدیر دریافت نموده ام.

از پایان نامه دکترای خود در حضور داوران متخصص حوزه و دانشگاه دفاع نموده و به دریافت درجه عالی نائل آمدم. نکته حائز اهمیت آن است که این پایان نامه در بین دانشگاه های رشته حقوق و علوم سیاسی، به عنوان پایان نامه عالی و برتر و نمونه شناخته گردید، البته هرچه بوده است توفیق خداوند بزرگ و عزیز می باشد.

فعالیت های علمی

تدریس علوم حوزوی

از آن جا که به تدریس و تعلیم علاقه زیادی داشته و دارم، سعی و تلاشم بر این بوده است که تمام دروسی را که خوانده ام، تدریس نمایم؛ زیرا عقیده دارم که با این روش هم دروس بهتر در عمق جان می نشیند و هم عده ای دیگر از معلومات انسان بهره مند می گردند و در نتیجه زکات علم هم پرداخت می گردد. از این رو نخست به تدریس دروس ادبیات پرداخته و سپس فقه و اصول را تدریس نمودم.

اصول فقه مظفر و شرح لمعه شهید ثانی را بارها تدریس کرده و در علم کلام، تجرید الاعتقاد خواجه نصیر الدین طوسی و کشف المراد علامه حلی را چند دوره تدریس نموده ام و شروحی را که بر این کتاب نوشته شده است، مورد ملاحظه قرار داده ام. کتاب الهیات تألیف استاد محترم حضرت آیهالله سبحانی را نیز تدریس کرده ام.

در علم رجال و درایه، مقدمه معجم رجال الحدیث آیهالله خوئی و قواعد فقه را نیز تدریس کرده ام. هم اکنون علاوه بر تدریس کتاب های فوق، کتاب رسائل شیخ اعظم؛ انصاری و کتاب مکاسب ایشان و همچنین کتاب کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانی را تدریس می نمایم.

تدریس علوم دانشگاهی

به موازات تدریس و تعلیم علوم حوزوی، تدریس و تعلیم در دانشگاه را نیز در نظر داشته و با خیل کثیری از دانشجویان در ارتباط بوده ام و همیشه تلاش و کوشش می کردم که مسیر درست و راه و روش صحیح و اسلامی را به دانشجویان بیاموزم.

در دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به تدریس کتاب ها و عناوین حقوقی و فقهی اشتغال داشته و دارم و عناوین حقوق مدنی و حقوق جزاء و حقوق بین الملل عمومی را تدریس کرده و به تدریس آیات الاحکام قرآن کریم و فقه تطبیقی نیز پرداخته ام.

تألیفات

در کنار تعلیم و تعلم، تحصیل و تدریس، سعی کرده ام که از نگارش و اشتغال به نویسندگی هم غافل نباشم. در نتیجه، حاصل آن، تعدادی کتاب و مقاله بوده است که بعضی از آنها چاپ شده است و بعضی از آنها فقط به صورت دست نوشته باقی مانده است. این تألیفات عبارتند از:

۱ – قواعد ارث در قانون مدنی و فقه امامیه؛

۲ – قاعده «الحدود تدرء بالشبهات»؛

۳ – قضاوت زن در اسلام؛

۴ – شهادت زن در اسلام؛

۵ – حقوق تعهدات (جزوه تدریسی)؛

۶ – تحلیل کیفیت استناد به حدیث رفع؛

۷ – رساله ای در اجاره (دست نویس)؛

۸ – رساله ای در بیع بین المللی (دست نویس)؛

۹ – معرفت روایت و راوی در علم درایه و رجال؛

۱۰ – بررسی روایات استصحاب از نظر سند و دلالت (دست نویس)؛

۱۱ – مقالات فقهی و حقوقی.

لازم به ذکر است این جانب در نگارش پایان نامه های زیادی که توسط دانشجویان و طلاب به رشته تحریر در می آید، به صورت راهنما و یا مشاور، شرکت داشته که تعدادی از آنها را ذیلاً از نظر می گذرانم:

۱ – شبیه سازی انسان و احکام آن در اسلام؛ ۲ – مضاربه و بررسی آن در رابطه با سپرده گذار و بانک؛ ۳ – علم قاضی؛ ۴ – تشریح بدن مسلمان؛ ۵ – اجراء علنی حدود اسلامی؛ ۶ – نظم عمومی؛ ۷ – پیوند اعضاء؛ ۸ – محاربه و ارتداد؛ ۹ – مذاق شریعت؛ ۱۰ – احکام کارت های اعتباری در حقوق اسلام؛ ۱۱ – قوانین جنگ در اسلام؛ ۱۲ – احکام طلاق خلع؛ ۱۳ – شروط تحمیلی؛ ۱۴ – شروط ضمنی؛ ۱۵ – معاطات در اسلام؛ ۱۶ – قاعده «تلف المبیع قبل القبض فهو من مال بایعه»؛ ۱۷ – ترجمه و شرح و تحقیق باب القضاء کتاب سرائر؛ ۱۸ – ترجمه و شرح و تحقیق کتاب احیاء موات شهید اول در دروس؛ ۱۹ – نکاح در مکاتب مختلف اسلامی؛ ۲۰ – جرم سیاسی؛ ۲۱ – بررسی خمس در اسلام؛ ۲۲ – بررسی سقط جنین و….

حدود شانزده سال داشتم که رایحه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی – رضوان الله تعالی علیه – به مشامم رسید. این جانب مثل سایر نوجوانان در راهپیمایی ها شرکت می کردم و اعلامیه های حضرت امام خمینی را توزیع می نمودم. توضیح المسائل ایشان را به دقت مطالعه نموده و در جریان انقلاب، عکس های آن رهبر عزیز را به هر زحمت پیدا می کردم و به مردم نشان می دادم. به صورت پیوسته با مساجد که سنگر مبارزه با طاغوت بودند، آمد و شد داشتم. روحانی مسجد جامع بافت؛ حاج آقا کریمی در آشنایی با احکام اسلامی و برانگیختن روح مبارزه در ما، تأثیر به سزایی داشت.

عضو هیأت علمی

هم اکنون عضو هیأت علمی مدرسه عالی شهید مطهری می باشم و به تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی اشتغال دارم. علاوه بر آن، معاونت امور طلاب آن مدرسه عالی را هم برعهده دارم که به امور اخلاقی، رفاهی و درسی طلاب گرامی رسیدگی می کنم. در دفتر مقام معظم رهبری در بخش استفتائات، پاسخگوی سؤالات شرعی نیز می باشم.

در کنار تحصیل و تدریس، کوشش داشته ام از تبلیغ دین که رسالت اساسی هر روحانی است، غافل نباشم و حتی المقدور به صورت امام جماعت سعی کرده ام که پیام اسلام، قرآن و معصومین(ع) را به گوش مردم برسانم.

به جهت اطلاعات حقوقی که دارم از طرف قوه قضاییه به این جانب وکالت پایه یک اعطاء گردیده است، اما به خاطر اشتغالات علمی و علاقه به تدریس و تعلیم، فعلا هیچ گونه فعالیتی در زمینه وکالت ندارم.

به توفیق الهی، نتیجه تدریس و تعلیمی که در حوزه و دانشگاه داشته ام، تعداد کثیری طلاب و دانشجو می باشد که هم اکنون عده زیادی از آنها در قم مشغول ادامه تحصیل هستند و عده زیادی از آنها در کرسی تدریس دانشگاه انجام وظیفه می نمایند و عده ای از آنها نیز در حرفه قضاوت یا وکالت، دین خود را به جامعه ادا می نمایند.

نمایندگی مجلس خبرگان رهبری

زمانی که حدود سی سال و اندی داشتم جهت شرکت در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام نمودم. جهت نیل به این مطلب، لازم بود که شورای محترم نگهبان امتحان بگیرد تا این که اجتهاد بنده محرز گردد. این جانب در امتحان شورای نگهبان شرکت کردم ومردم مؤمن و شریف استان کرمان در دوره چهارم انتخابات مجلس خبرگان رهبری به این جانب رأی دادند.


خاتمی ، سید احمد

 
نام پدر
سال تولد
محل تولد
نماینده استان
کرمان
نام مهم‏ترین اساتید درس خارج
نام تخصص‏هاى علمى (غیر از فقه و اصول)
نام مهم‏ترین آثار علمى
فعالیت‏هاى علمى
مسئولیت کنونی
مسئولیت قبلى
پست الکترونیکی

تولد و تحصیل
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۳۹ شمسی مطابق با یازدهم ذیقعده الحرام ۱۳۷۹ هجری قمری در خانواده‌ای متدین متولد شد.
او در سال ۱۳۵۱ تحصیل علوم حوزوی را در مدرسه علمیه صادقیه سمنان آغاز کرد دروس مقدماتی را نزد اساتید آن حوزه به پایان برد و در سال ۱۳۵۴ به حوزه علمیه قم هجرت کرد و جهت استحکام بیشتر دروس مقدماتی، اکثر درسهایی را که در حوزه سمنان خوانده بود نزد ادیب بزرگ مرحوم مدرس افغانی که به تازگی از نجف به قم آمده بود تکرار کرد. آنگاه دروس سطح را نزد اساتید بزرگ حوزه همانند حضرات آیات ستوده، خزعلی، بنی فضل، دوزدوزانی، سیدعلی محقق داماد، اشتهاردی، فاضل هرندی، موسوی تهرانی و… و … به پایان برد و سپس در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام میرزاهاشم آملی، میرزاجوادآقا تبریزی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، شبیری زنجانی و… و … شرکت کرده و به مدت هفده سال اشتغال به آن داشته است.
در درس تفسیر از محضر حضرات آیات مرحوم خزعلی و مرحوم مشکینی و در درس فلسفه وکلام از حضرات آیات جوادی آملی، حسن‌زاده آملی، مرحوم یحیی انصاری شیرازی، ابراهیم امینی و دکتر احمد بهشتی و در درس فلسفی شناخت از محضر شهید آیت الله مطهری بهره برده است. او مباحث اعتقادی را در درس‌های شبهای پنجشنبه آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله پی گرفت و با نهج البلاغه در درس‌های آیت الله العظمی حسین نوری همدانی آشنا شد و در فن خطابه از محضر خطیب گرانقدر حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فلسفی بهره‌مند شد.
فعالیت‌های علمی و فرهنگی
عمده فعالیت‌های فرهنگی سید احمد خاتمی در چهار بخش است.

بخش اول: تدریس
او تدریس دروس حوزوی را به صورت عمومی از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد گرچه قبل از آن به صورت خصوصی چند دوره کتب مقدماتی (جامع المقدمات، سیوطی، مغنی، مختصر المعانی و… و…) را تدریس کرده بود او تاکنون ۴ دوره معالم الاصول، ۷ دوره اصول الفقه، ۳ دوره شرح لمعه، ۲ دوره مکاسب، ۳ دوره رسائل، ۵ دوره کفایه الاصول را تدریس کرده است.
او از سال ۱۳۷۴ با اجازه برخی از اساتید خارج فقه و اصول خود تدریس خارج فقه و اصول را آغاز کرد تاکنون دو دوره تدریس خارج اصول فقه را به پایان برده و اینک (دی ماه ۹۴) در دوره سوم به تدریس بحث اصول عملیه اشتغال دارد.
خارج فقه را از تدریس کتاب قصاص شروع کرد و بعد از آن به مدت ۵ سال خارج کتاب حج را محور قرار داد و پس از آن خارج کتاب صلوه را از عروه الوثقی محور قرار داده و اینک به فصل صلوه جماعت اشتغال دارد.
وی در سال ۱۳۶۷ به دستور برخی از بزرگان حوزه درس تفسیر ترتیبی قرآن را آغاز کرد که تاکنون ۲۹۰۴ جلسه درسی برقرار شده و اینک به تدریس جزء یازدهم قرآن سوره هود اشتغال دارد این درس از شبهای تحصیلی در مدرسه فیضیه مدرس امام خمینی(ره) برقرار می‌گردد نیز در روزهای پنجشنبه از سال ۱۳۶۵ به تدریس سیره نبوی(ص) و سیره امامان(ع) و تفسیر زیارت جامعه کبیره و تفسیر موضوعی و ترتیبی نهج البلاغه که اینک (دیماه ۹۴) خطبه ۸۵ محور می‌باشد او به شدت به تدریس علاقه‌مند بوده آن را وظیفه و کار اصلی خود می‌داند و دیگر کارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی خود را با آن تنظیم می‌کند. او به دعوت مرحوم آیت الله مهدوی کنی پنجشنبه‌ها چند ترم در دانشگاه امام صادق(ع) در دوره دکتری تدریس داشته و دارد. نیز امسال در دانشگاه دفاع ملی در دوره دکتری همان روز تدریس دارد (دیماه ۹۴).

بخش دوم: تألیف
آیت‌الله سیداحمد خاتمی از آغاز طلبگی ذوق نویسندگی را در خود یافت و با پیروزی انقلاب و تدوین مقالات گوناگون در روزنامه‌ها، مجلات و نشریه‌ها (با اسم اصلی و مستعار) این ذوق بالقوه را به فعلیت رساند و تاکنون دو نوع اثر از وی باقی مانده است:
الف- آثار به چاپ رسیده:
۱- در آستان امامان ۲ جلد
۲- امارت بر نفس مباحث اخلاقی جمعه جلد اول
۳- مدخلی بر سیره اهل بیت
۴- ابعاد جنگ در فرهنگ اسلام
۵- سیمای نفاق در قرآن
۶- سیره علوی
۷- در سایه‌سار حکمت علوی (ع)
۸- سیره سیاسی امام علی(ع)
۹- سیره فاطمی
۱۰- رسالت خواص
۱۱- عبرتهای عاشورا
۱۲- سیمای حماسی امام سجاد(ع)
۱۳- مدیریت از نگاه قرآن و حدیث
۱۴- جوان در قرآن
۱۵- تفسیر سوره واقعه و الرحمن
۱۶- اخلاق و بینش سیاسی
۱۷- امر به معروف و نهی از منکر ۲ جلد
۱۸- آفات زبان
۱۹- حقایق و خرافات از نگاه دین
۲۰- حوزه علمیه هست‌ها و بایدها
۲۱- عفاف در قرآن
۲۲- شایعه از نظر قرآن و حدیث
۲۳- کتابهایی که به صورت کتابچه منتشر شده:
الف-  فتنه در نهج البلاغه.
ب- مدیرت و تشکل در سیره امام هادی(ع)
ج- نگاهی به مبانی تفکر امام خمینی(ره) پیرامون ولایت فقیه
نیز تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله قرآنی، اخلاقی، تاریخی، فقهی و… از ایشان در برخی از روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها و گاهنامه‌ها منتشر شده است.

ب- آثار چاپ نشده:
۱- کتاب الصلوه
۲- کتاب الحج
۳- کتاب القصاص
۴- الاسیر فی الفقه الاسلامی
۵- دوره خارج اصول
۶- در آستان امامان جلد سوم
۷- مباحث اخلاقی جمعه جلد ۲، ۳ و ۴
۸- سیره نبوی صلی الله علیه وآله وسلم
۹- سیره امامان سلام الله علیهم اجمعین
۱۰- اخلاق کارگزاران در اسلام
۱۱- سبک زندگی سیاسی قرآنی
۱۲- سیاست و حقوق
۱۳- اسباب النزول
۱۴- مباحثی پیرامون حضرت ولی عصر(عج)
۱۵- مباحثی پیرامون ولایت فقیه
۱۶- شرح دعاء مکارم الاخلاق
۱۷- مجموعه مقالات
وی امیدوار است که بتواند درس‌های تفسیر و نهج‌البلاغه و تفسیر اصول کافی را نیز تقدیم علاقه‌مندان نماید.

بخش سوم: خطابه
سیداحمد خاتمی در عرصه خطابه نیز توفیق خوبی داشته و تاکنون در همه استانهای کشور و بسیاری از شهرستانها و بخش‌ها حاضر شده و به ایراد خطابه پرداخته است. خطابه‌های وی از چند ویژگی برخوردار است:
۱- با مطالعه صحبت کردن
۲- منظم و مرتب بودن مباحث
۳- عمق قرآنی و روایی
۴- به روز بودن و طرح مسائل سیاسی مورد نیاز
۵- اعتدال در سخن
در سخنرانی‌های وی هم قرآن هم روایات و هم مسائل سیاسی مورد نیاز مطرح می‌شود.
آقای خاتمی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تاکنون صدها برنامه اجرا کرده و امت مسلمان ما استقبال خوبی از خطابه‌های وی داشته و دارند.

بخش چهارم: پایان نامه‌ها
سیداحمد خاتمی به عنوان استاد راهنما و داور در سطح سه و سطح چهار حوزه، و استاد راهنما در دوره دکتری دانشگاه دفاع ملی، رساله‌های متعددی را در عرصه معارف دینی ساماندهی کرده است.
فعالیت‌های سیاسی
سیداحمد خاتمی از آغاز شروع دروس حوزوی با توجه به نفرتی که پدر او از طاغوت داشت، ضدطاغوت پروریده شد و با هجرت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در سال ۱۳۵۱ به سمنان با امام خمینی آشنا شد او با ایراد خطابه‌ آتشین در محله جهادیه سمنان در سال ۱۳۵۴ که به دعوت مرحوم آقای ادب صورت گرفت نفرت عملی خود را از طاغوت به نمایش گذاشت به گونه‌ای که آن مرحوم به او توصیه می‌کرد که مدام آماده دستگیری باشد که به علت غیرقانونی بودن سن وی این کار صورت نگرفت تا اینکه در محرم سال ۱۳۵۷ بعد از سخنرانی آتشین عید قربان همان سال به خانه او هجوم آوردند اما او در خانه نبود و از چنگ آنها گریخته بود. اینکه سند ساواک را در این ماجرا تقدیم می‌داریم.
شماره: ۵۱۵۰/۱۴ هـ         تاریخ: ۲۵/۸/۱۳۵۷
از: ۱۱۴ هـ
مورخه ۲۰/۸/۱۳۵۷ نامبرده ضمن سخنرانی در مسجد شاه شعارهایی را به زبان آورده و اضافه کرده که نهضت مقدس ما دین است و می‌گفت درود بر خمینی و مرگ بر این حکومت، ایران کشور ماست خمینی رهبر ماست. ارتش برادر ماست و سپس اضافه نموده خواستار تشکیل حکومت جمهوری اسلامی هستیم در این میان همه می‌گفتند حکومت جمهوری اسلامی ایران و بعد مجددا به همه گفت بگویید نهضت ما خمینی است رهبر ما خمینی است و سپس اظهار داشت از طرف زعیم عالیقدر شیعه آقای خمینی اعلامیه‌ای منتشر گردیده که متن کامل اعلامیه را برای شما می‌خواهنم در این اعلامیه خطاب به علما گفته شده که مردم نترسید علما و روحانیون سهم مبارک امام را در راه پیشرفت هدف بکار بیندازید. احیانا اگر در این مبارزه به کسی از نظر مالی ضرر وارد می‌شود از سهم امام به او کمک کنید و از این قبیل مضامین و گفت از این به بعد بدانید نام این مسجد امام خمینی تبدیل می‌شود که همه گفتند صحیح است صحیح است صحیح است و به دنبال سخنانش اضافه کرد اینکه می‌گویند […] آیا نعمت‌الله نصیری و با دیگران دستگیر شده‌اند اولا بیخود است ثانیا هدف ما از این‌ها هم بالاتر است ما می‌گوییم فاسد و خائن یک نفر است.
شماره: ۶۶۹۰/۱۴ هـ         تاریخ: ۱۸/۹/۱۳۵۷
از: سازمان اطلاعات و امنیت سمنان
به: مدیریت کل اداره سوم ۳۱۲
… از ابتدای ماه محرم واعظی بنام سید احمد خاتمی را از قم دعوت که در مسجد جامع سمنان سخنرانی نماید و حاضر بسپردن تعهد به شهربانی نگردیده است و سید احمد خاتمی با شروع سخنرانی و عنوان مطلب تحریک‌آمیز در روی منبر قصد آماده نمودن مردم برای انجام تظاهرات ضدملی در روزهای تاسوعا را داشته که شهربانی نامبرده بالا را به علت ندادن تعهد و اینکه بانی مجلس بوده دستگیر و به این سازمان اعزام و معرفی که متعاقب آن حدود چهارصد نفر از طبقات مختلف از (فرهنگیان، روحانیون و سایر طبقات) در دادگستری متحصن و خواستار آزادی وی گردیده و سید احمد خاتمی نیز پس از دستگیری وی متواری لذا چون پیش‌بینی می‌گردید که این تحصن ادامه پیدا کند…
بعد از پیروزی انقلاب
او بعد از پیروزی انقلاب موضع سیاسی خود را موضع ولایت فقیه قرار داده در زمان آیت الله العظمی امام خمینی(ره) همراهی با آن امام همام و بعد از ارتحال آن حضرت، همراهی با مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را تکلیف خود دانسته و می‌داند و در این مسیر حرکت می‌نماید.
وی بعد از پیروزی انقلاب وظیفه خود را خدمت در عرصه فرهنگی انقلاب می‌دانست بر این اساس تدریس، تبلیغ تالیف را به عنوان روشهای موثر فرهنگی برگزید او در دوره هشت سال دفاع مقدس در  ایام تبلیغ تالیف را به عنوان روشهای موثر فرهنگی برگزید.
او در دوره هشت سال دفاع مقدس در ایام تبلیغ و مواقع ضروری دیگر حضور در جبهه را تکلیف می‌دید و انجام وظیفه می‌کرد. عمده‌ترین محل استقرار وی در جبهه در لشکر علی بن ابی طالب(ع) بوده است.

مسؤولیت‌های بعد از انقلاب
او بعد از انقلاب مواجه با دعوت‌های فراوانی برای به عهده گرفتن مسؤولیت‌های سیاسی شد ولی با توجه به ذوق فرهنگی خویش و احساس تکلیف در این عرصه کار فرهنگی تدریس در حوزه، تبلیغ در کشور و تالیف را برگزید در کنار این کار مسؤولیت‌هایی از سوی مقام معظم رهبری مدظله‌ و مردم و شورای عالی حوزه علمیه و… و… به ایشان واگذار شد که منافاتی با وظیفه تدریس در حوزه نداشت این مسؤولیت‌ها عبارتند از:
۱-    امامت جمعه موقت تهران
۲-    نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم و چهارم
۳-    عضویت در هیأت رئیسه این مجلس در دوره سوم و دوره چهارم
۴-    عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۵-    عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه
۶-    عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)
۷-    عضویت در ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر با انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه.
۸-    عضویت در هیأت امناء بنیاد بین المللی غدیر
۹-    عضویت در هیأت مدیره مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
او این مسؤولیت‌ها را امانت دانسته از خداوند می‌خواهد که در این عرصه‌ها خدائی عمل کرده تا انشاءالله ذخیره قیامت باشد.
او بر «ولایتمداری» و همراهی با امت «حزب الله» می‌بالد و تلاش بر همراهی با بسیجیان عزیز داشته و تقویت نظام اسلامی را یک تکلیف قطعی خویش دانسته و حضور در این سنگر را وظیفه می‌داند.


امان الله علیمرادی

 

امان الله علیمرادی در یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در روستای برکنان از توابع بافت در خانواده ای متدیّن و دانش دوست، متولد شد.
سال ۱۳۶۰ با معدل اول شهرستان در رشتۀ علوم تجربی، دیپلم گرفت. اما شوق تحصیل علوم دینی، وی را به مدرسه عالی شهید مطهری (ره) تهران کشاند. از اوایل تحصیل نیز به تدریس در سطوح پایین تر مشغول شد.
وی در سال ۱۳۶۳ توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیۀ الله العظمی خامنه ای به لباس مقدس روحانیت ملبس گردید.
پس از گذراندن بخشی از تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، در سال ۱۳۶۹ به استان خود بازگشت و به تدریس در حوزه و دانشگاه و انجام فعالیت های فرهنگی در مدارس، مساجد و محافل عمومی پرداخت.
اساتید
اساتید دوره سطح و خارج فقه و اصول حجه الاسلام علیمرادی در تهران، مقام معظم رهبری و حضرات آیات: امامی کاشانی، مهدوی کنی، تهرانی، مرعشی، خوشوقت، حق شناس، موسوی تبریزی، بجنوردی، خزعلی و در قم، حضرات مراجع تقلید: بهجت، میرزا جواد آقا تبریزی، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، سبحانی، جوادی آملی و نوری همدانی بوده اند.
در تفسیر، اخلاق، فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات: جوادی آملی، امامی کاشانی، مهدوی کنی، مصباح یزدی، مجتبی تهرانی، فیاضی، و دکتر احمد بهشتی بهره مند شده است.
در تحصیلات دانشگاهی از اساتید: محقق داماد، دینانی، فیض، عمید زنجانی، مدنی و آخوندی بهره برد و به درجۀ دکتری تخصصی نایل آمد.
او به دو زبان زنده دنیا: عربی و انگلیسی مسلط و مدرس متون تخصصی آن می باشد.
سوابق علمی
امان الله علیمرادی در دبیرستان ها، حوزه های علمیه، مراکز تربیت معلم، دانشگاه های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی، باهنر و ولی عصر، در شهر های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت، جیرفت، زرند، بردسیر و شهربابک تدریس داشته است.
تدریس در حوزه:
ایشان در سطوح مختلف به تدریس علوم اسلامی در حوزه پرداخته است:
کتب: “جامع المقدمات، سیوطی، مغنی، مختصر المعانی، حاشیه ملا عبدالله در منطق، منطق مظفر و…” در دورۀ مقدماتی
کتاب های “شرح لمعه، اصول مظفر، رسایل و مکاسب شیخ انصاری، کفایۀ الاصول آخوند خراسانی، حلقات اصول شهید صدر” در فقه و اصول.
کتاب های “شرح منظومه سبزواری، بدایۀ الحکمۀ و نهایۀ الحکمۀ علامه طباطبایی و آثار تخصصی فلسفی استاد شهید مطهری” در فلسفه و کتب تخصصی کلام.
تفسیر کتاب های( مجمع البیان و جوامع الجامع طبرسی، کشاف زمخشری، کنز الدقایق و تفسیر المیزان)

تدریس در دانشگاه:

کتب فقهی “جواهر الکلام، مبانی تکملۀ المنهاج، ریاض المسایل، مسالک الافهام، کنز العرفان، زبدۀ البیان” در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.
کتب حقوق مدنی از جمله آثار آقایان دکتر: کاتوزیان، صفایی، محقق داماد، شهیدی، جعفری و لنگرودی.
دروس عمومی اندیشه و اخلاق اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه و مراکز تربیت معلم و دوره های ضمن خدمت فرهنگیان.
به لطف الهی تلاش های ایشان در عرصه تعلیم و تربیت ثمر بخش بوده است. غالب شاگردان ایشان به امور خطیر: امامت جمعه، تعلیم و تربیت، قضاوت و وکالت و… مشغولند.
فعالیت های پژوهشی
امان الله علیمرادی، راهنما و داور بیش از ۵۰۰ پایان نامۀ ارشد، دکتری و سطح سۀ حوزه بوده است.
حدود ۳۰ مقالۀ فارسی و انگلیسی و کتاب “مباحث اصول” را منتشر کرده است. کتاب “حق ولی دم در قتل عمدی” برگرفته از رساله دکتری را در دست چاپ دارد و مشغول تالیف “شرح استدلالی تحریر الوسیلۀ امام خمینی” است.
سوابق فرهنگی، اجتماعی- سیاسی و مدیریتی
وی در ساماندهی تظاهرات دانش آموزی علیه رژیم شاه قبل از انقلاب، و شکل دهی انجمن اسلامی دانش آموزان، بعد از انقلاب فعال بوده است. با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در دفاع مقدس ملت ایران حاضر شد.
ریاست دانشگاه، ادره امور عقیدتی- سیاسی پایگاه دریایی سیرجان، مدیریت گروه های علمی- تخصصی، مسئولیت و حضور فعال در شوراهای فرهنگی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، عضویت در کمیتۀ جذب هیئت علمی، روسا و معاونین دانشگاه، عضویت در هیئت امنای بعضی حوزه های علمیه از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان است.
برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه، جلسات پرسش-پاسخ دینی در مدارس، کارشناسی برنامه های فرهنگی- مذهبی صدا و سیما ی مرکز کرمان، بیان احکام شرعی در برنامۀ زمزم احکام از فعالیت های فرهنگی ایشان است.
پس از سال ها سکونت در سیرجان، رفسنجان، بافت و اکنون در کرمان، به شناخت دقیقی از وضعیت استان رسیده است و ان شاء الله بتواند به نمایندگی از مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه کند.
وی در سال ۱۳۸۵ دوره چهارم مجلس خبرگان ازکرمان کاندیدا بوده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.