×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
مرغ هورمونی صحت ندارد

به گزارش «سیرجان خبر»دکتر محمدرضا صادقی گفت : اصلاح نژاد گونه های گوشتی مرغ باعث شده که جوجه ها در اندک زمانی ممکن به یک وزن گیری مطلوب برسند و چون این رشد سریع هست برخی فکر می کنند برای رشد مرغ از هورمون استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در دامپزشکی این تضمین را به شهروندان می دهیم که تمامی مرغ های که با لیبل و با بسته بندی از فروشگاه های مورد تایید ما خریداری می شوند،از نظر سلامتی کامل بررسی شده اند ، گفت : شهروندان مطمئن باشند که جثه بزرگ و وزن بالای گوشت مرغ به دلیل اصلاح ژنتیکی است و این که در جایی مطرح می شود که از هورمون استفاده می شود غیر کارشناسی است.

رییس شبکه دامپزشکی سیرجان با بیان اینکه بیش از ۵۶ مرغداری در سیرجان فعال است ، گفت : از لحظه ورود جوجه به داخل مرغداری تا زمانی که مجوز کشتارگاه گرفته می شود ، به طور مستمر کارشناسان ما بازدید می کنند و زمان خروج نمونه برداری و با تأیید آزمایشگاه مورد تایید دامپزشکی مرغ برای کشتار از مرغداری خارج می شود .

وی اضافه کرد: حتی از زمان مجوز خروج به مدت ۴۸ ساعت فرصت خروج دارد در غیر اینصورت مجدد نمونه برداری و آزمایش انجام می شود.

دکتر صادقی با بیان اینکه بیشترین حساسیت ما آنتی بیوتیک است ، افزود : در آزمایش های که از سوی ما انجام می گیرد باید میزان آنتی بیوتیک صفر باشد ، چون هیچ میزان و درصدی آنتی بیوتیک در مرغ وجود ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان در پایان به شهروندان توصیه کرد ؛ تمامی گوشت قرمز ، سفید و … که با بسته بندی و لیبل دامپزشکی هستند از نظر سلامت بررسی و مشکلی ندارند اما شهروندان از افراد دوره گرد که هیچ نظارتی بر آنها نیست ، اقدام به خرید دام ، طیور و گوشت نکنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.