×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024
مرکز سیرجان شناسی بایستی یک مرکز همیشه پویا و زنده باشد

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیرجان،جلسه هماهنگی راه اندازی مرکز سیرجان شناسی با حضور دکتر گلاب زاده رییس مرکز کرمان شناسی و جمعی از فرهیختگان شهرستان سیرجان برگزار شد.
فرماندار سیرجان در این دیدار با اشاره به پیگیری های مجدانه برای راه اندازی این مرکز گفت: یک سری شخصیت های حقیقی و یک سری شخصیت های حقوقی برای این مرکز در نظر گرفته خواهد شد که به عنوان بازوی کمکی در پیش برد اهداف وارد عمل شوند که بایستی این کار هر چه سریعتر شروع شود و اگر امروز انجام شود بهتر از فرداست.
مکی آبادی در ادامه عنوان کرد: شهرهای دیگری که قابل مقایسه با سیرجان نیستند از  نظر فرهنگی کارهای زیادی انجام داده اند از این رو بایستی تمام همت مسئولان و دوستداران فرهنگی سیرجان برای انجام کارهای فرهنگی در خور شان و جایگاه سیرجان به کار گرفته شود که راه اندازی مرکز سیرجان شناسی اقدامی است که می تواند بنیان تمامی امور فرهنگی و میراث سیرجان را در خود جای دهد و نباید از این مهم غافل شد.
دکتر گلاب زاده رییس مرکز کرمان شناسی در بخشی از سخنان خود گفت: چهره های فرهنگی سیرجان همیشه مورد توجه بوده اند و تلاش کردند در جهت بالندگی ، عزت و سرافرازی دیارشان پویا و فعال باشند و به شما سیرجانی ها  تبریک می گوییم که بزرگانی چون ابن اسیر ، افضل کرمانی و مقدسی از سیرجان بعنوان یک سرزمین معظم و حتی بزرگتر از شیراز یاد می کنند و این همه سبقه و ارزش تاریخی که سیرجان دارد را نباید دست کم گرفت و ساده از کنار آن گذشت که سیرجان جزو معدود شهرهای است که مشخصه هایی دارد که شاید در هیچ کجا نتوان آن را پیدا کرد.
وی با اشاره به پتانسیل های فراوانی که شهرستان سیرجان دارد افزود: متاسفم که با توجه به توانایی های سیرجان چرا مرکز سیرجان شناسی زودتر آغاز به کار نکرده اما بازهم جای شکر گذاری است که فرهیختگان، مسئولین و دلسوزان این شهر برای راه اندازی این مرکز اقدام کرده اند که این مرکز مکانی است که باید همیشه وجود داشته باشد و هرکس بخواهد سیرجان را بشناسد باید به سراغ مرکز سیرجان شناسی بیاید.
گلاب زاده تصریح کرد: شما سیرجانی ها توان این را دارید که مرکز سیرجان شناسی را راه اندازی کنید که میعادگاه همه علاقه مندان و دوستداران سیرجان و مرکز شناساندن سیرجان به دیگران باشد و در این راستا نباید از وجود جوانان و حضور آنان غافل شد، چراکه توجه به جوانان می تواند یک رکن اصلی باشد.
رییس مرکز کرمان شناسی در پایان عنوان کرد: مرکز سیرجان شناسی بایستی یک مرکز همیشه پویا و زنده باشد و امیدوارم روزی برسد که شاهد گشایش مرکز سیرجان شناسی باشم و این مرکز مهم و ارزشمند بتواند در راستای اهداف خود و حفظ پیشینه و فرهنگ سیرجان موفق عمل نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.