×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
اقتصاد مقاومتی سیرجان باید در کل کشور پایلوت شود/ مزیت امروز سیرجان صنعت فولاد و معدن است

به گزارش “سیرجان خبر” رییس و اعضای کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس در سفر به سیرجان در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان حضور یافته و از مناطق صنعتی این شهرستان بازدید کردند.

ابتدای این سفر رییس و اعضای کمیسیون تولید ملی و اشتغال و هیات همراه با بازدید از خط تولید تلویزیون و یخچال در مجموعه گلدیران و حضور در جلسه ای به همین منظور در سالن اجتماعات گلدیران بود.

در ادامه ی این برنامه ها رییس و اعضای کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس با همراهی جمعی از مسئولین استان و شهرستان از شرکت های وابسته به مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر بازدید و از نزدیک با روند فعالیت آن ها آشنا شدند.
مهندس فولادگر رییس کمیسیون تولید ملی و اشتغال مجلس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان که در مجموعه گلدیران برگزار شد طرح مثلث توسعه استان کرمان را طرحی موفق خواند و گفت: ارائه طرح مثلث توسعه از سوی استاندار محترم کرمان فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای بعنوان یک طرح موفق در سطح کشور مطرح و به نتایج خوبی نیز دست یافته است که این طرح پس از ارائه از سوی استاندار در دیگر مناطق کشور نیز به کار گرفته شد.
وی افزود: استان کرمان همواره در جذب سرمایه بسیار موفق عمل کرده است و هیچ گاه برای دریافت سرمایه منتظر دولت نمانده و با استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی بصورت خودکفا وارد عمل شده است و می توان گفت استان کرمان جزو نفرات برتر جذب سرمایه و راه اندازی کارهای تولیدی در سطح کشور است.

فولادگر اذعان داشت:مجموعه گل گهر به خاطر فعالیت های خود در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی شایسته تقدیر است و چیزی که ما امروز دیدیم مجموعه ای از تلاش ها و کوشش ها و یک مجموعه محقق شده از اقتصاد مقاومتی است که باید آن را پایلوت کرد و به دیگر استان ها نیز تعمیم داد.
وی گفت: بحث اشتغال  مستلزم اینگونه تلاش ها و برنامه ریزی ها است که ما در تولید فولاد سالانه صدها مجوز صادر میکنیم در حالی که به فکر برند سازی نیستیم و مجموعه ای چون گل گهر و فولاد آن باید به یک برند تبدیل شود و به جهانیان معرفی گردد.

در این جلسه هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، استان کرمان و شهرستان سیرجان را پیشرفت در مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: سیرجان امروز زنده است، همه ما باید تلاش کنیم مسئله بیکاری حل شود تا این مسیر توسعه کامل شود.

وی نبود صادرات را از مشکلات تولید عنوان کرد و افزود: تولید کالاهای ناب و خوب، بازار صادرات را به وجود می‌آورد، همه مشتاق کالای با کیفیت هستند و باید این بازار با تولیدات خوب به وجود آید.

قوامی با تأکید بر قانون رفع موانع تولید گفت: این شرط لازم است، اما کافی نیست و اگر اراده و اعتقاد باشد طی مسیرهای سخت هم آسان می‌شود، سیرجان با اشتغالزایی خوب در بخش صنعت و معدن خوب عمل کرده و باید بدانیم بسیاری از مشکلات هم بیکاری است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مزیت امروز سیرجان صنعت فولاد و معدن است و باید حلقه زنجیره تولید فولاد کامل شود و به تولیدات فولادی و استیل هم برسیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز گفت: صنعتی ترین مجموعه تولید کننده کشور مجموعه گل گهر است و ما در این مجموعه آب را با تانکر آوردیم و فولاد و گندله تولید میکنیم و برای کشور ارز آوری می کنیم و بایستی دولت از کارهای این چنینی حمایت کند.

حسن پور افزود: از معاونین و مدیران شرکت های وابسته به گل گهر می خواهیم از پتانسیل های شهرستان در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده نماید.

مهندس تقی زاده مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعه گل گهر معین اقتصاد مقاومتی شهرستان های سیرجان و بردسیر است،گفت: ارائه تسهیلات در قالب وام خود اشتغالی ، تهیه لباس فرم کارکنان مجموعه گل گهر توسط مدد جویان کمیته امداد و….. از جمله اقداماتی است که گل گهر در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

وی اصلی ترین پروژه این مجموعه را انتقال آب  از خلیج به فلات مرکزی ایران عنوان کرد و گفت: ما در راستای انجام اهداف این چنینی به منابع مالی دولت نیاز نداریم بلکه به حمایت دولت و رفع موانع تولید که پیش روی ماست نیازمندیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.