×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
نخستین نماز جمعه شهر بلورد اقامه شد

به گزارش“سیرجان خبر” نخستین نماز جمعه شهر بلورد به امامت حجت‌الاسلام علی افضلی‌پور ‌در بیت‌العباس(ع) این شهر اقامه شد.

حجت‌الاسلام علی افضلی‌پور امام جمعه بلورد در ابتدای خطبه‌ها با تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ص)، همبستگی و وحدت امت اسلام را از سفارشات رسول گرامی اسلام(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دشمنان نظام اسلامی که حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) را می‌بینند، به فکر توطئه و ایجاد اختلاف هستند، لذا پیروان حضرت باید از هرگونه اقدامی که به وحدت و انسجام مسلمانان دامن می‌زند، پرهیز کنند.

وی ایجاد بلوای اسلام‌هراسی در جهان را کار دشمنان و استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: اگر مردم دنیا به قوانین و احکام اسلام آشنا‌یی اولیه هم پیدا می‌کردند، به این دین رحمت و سعادت روی می‌آوردند.

افضلی‌پور عنوان کرد: امروز تشکیل گروه‌های تروریستی برای کشتار مسلمانان و ترس مردم از اسلام توسط توطئه‌ها و برنامه‌های شوم استکبار جهانی است.

خطیب جمعه بلورد افزود‌: انقلاب اسلامی ایران، موجب آگاهی مردم کشورها از ظلم و جنایات آمریکا در همه جهان است و جنایات رژیم آل خلیفه در ظلم ‌به مردم کشور خودش نشان از خودفروختگی خیلی از دولت‌های منطقه است.

وی موفقیت و پیشرفت نظام اسلامی و اقتدار ملت ایران و کشور را وجود ولایت‌فقیه در کشور ایران عنوان کرد و گفت‌: برای همبستگی مداوم باید ملاک خواسته رهبری باشد تا تفرقه و تشتت نباشد.

افضلی‌پور با اشاره به جمعیت بخش بلورد با ۸ هزار نفر‌ و شهر بلورد با ۴ هزار نفر بیان داشت: ما می‌توانیم با کمک یکدیگر برای ساختن بخش و شهر خود تلاش کنیم و امام جمعه نیز همراه مردم و در کنار مردم می‌ماند تا هر مشکلی را حتی در روستاها حل کنیم.

امام جمعه بلورد در بدو ورود به این شهر ابتدا در گلزار شهدای این شهر که دارای‌ ۲۸ شهید است، حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده رئیس شورای سیاستگذاری ائمه استان کرمان نیز در جمع نمازگزاران جمعه بلورد گفت‌: امروز هم شهر بلورد سیرجان متصل به شبکه گسترده اقامه نماز جمعه استان و کشور شد و پنجاه و سومین نماز جمعه استان پهناور کرمان را در بخش بلورد برگزار می‌کنیم.

وی نماز جمعه را مظهر اتحاد و همدلی مردم و توجه به مسائل ملی و مذهبی و سیاسی عنوان کرد و افزود‌: امام جمعه وابسته به هیچ گروه و جناح سیاسی نیست و نقش محوری در وحدت و راهنمایی مردم دارد و امام جمعه، امام جمع و متعلق به همه مردم است.

قاسمی‌زاده حضور گسترده ‌مردم در نمازهای جمعه را از برکات انقلاب و از جمله سلاحی عنوان کرد که دشمنان از این نمازها می‌ترسند، لذا باید این نمازها همیشه باشکوه باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان سپس حکم حجت‌الاسلام علی افضلی‌پور فریدونی را که از طرف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و با تایید مقام معظم رهبری صادر شده بود، قرائت و وی به عنوان نخستین امام جمعه بخش بلورد سیرجان به مدت سه سال منصوب شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.