×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024
نشست سیرجان‌شناخت با هدف تبیین دانشنامه جامع استانی برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” پیش از ظهر امروز نشست سیرجان‌شناخت با هدف تبیین دانشنامه جامع استانی و با حضور رضا صالحی‌امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، رزم‌حسینی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و فرهیختگان برگزار شد.

استاندار کرمان در نشست سیرجان‌شناخت اظهار داشت: سیرجان دارای بزرگترین معادن سنگ‌آهن است و مرکز ترانزیت جنوب به شمال و بالعکس محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: سالانه ۹۰ میلیون تن بار در سیرجان رفت و آمد می‌کند و این شهرستان در حوزه کشاورزی محصولی مانند پسته را دارد.

علیرضا رزم‌حسینی ادامه داد: شهرستان سیرجان علاوه بر ظرفیت‌های مادی از سرمایه‌های اجتماعی فراوانی از جمله استاد باستانی‌پاریزی، زنده‌یاد طاهره صفارزاده و شهدای عالی‌مقام برخوردار است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: فداکاری‌های سیرجانی‌ها در دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر سیرجان ماندگار شد و رزمندگان سیرجان از فرماندهان عالی‌رتبه دوران جنگ بودند و شهید الله‌دادی از شهدای حرم نیز برای امنیت کشور جان خود را گذاشت.

وی در پایان تاکید کرد: فرهنگ کار را باید ترویج دهیم و پرداخت یارانه به معنای فقیرکردن نسل آینده است و ۴۵ هزار تومان یارانه به مردم می‌دهند و از سوی دیگر با تورم ۴۵۰ هزار تومان از جیب دیگر آنها برداشته می‌شود.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: سیرجان را باید با بیش از ۵۰۰ شهید والامقام و دلاورمردانش شناخت.

وی افزود: سیرجان در سطح کشور الگوی اقتصاد مقاومتی است و همه مسئولان دست به دست هم داده‌اند و کارهای زیبایی صورت گرفته است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد روزی باشیم که سیرجان جایگاه خود را پیدا کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.