×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
نظامیان صهیونیست موج گسترده‌ دستگیری اعضای حماس را آغاز کردند

namad hamasبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،چند ساعت پس از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی که پیش از امضای توافقنامه اوسلو دستگیر شدند، نیروهای اشغالگر حملات گسترده‌ای را برای دستگیری تعداد زیادی از اعضای جنبش حماس به اجرا گذاشتند.

این حملات بیشتر در «نابلس» صورت گرفت و در جریان آن ۱۳ دانشجوی دانشگاه ملی «النجاح» از جمله «امجد بشکار» یکی از نمایندگان فراکسیون اسلامی و «عبدالرحمن اشتیه» نماینده سابق این فراکسیون و نیز دو تن از اعضای شورای سندیکای دانشجویان به نام‌های «عونی الشخشیر» و «امیر اشتیه» دستگیر شدند.

«کمال قتلونی»، «أمیر الطنبور»، «مسعود الکونی»، «عبد الله بنی عوده»، «عبد الرحمن بشتاوی»، «معاذ أبو بکر»، «سمیر أبو شعیب»، «أنس غانم» و «أنس رداد» از دیگران دانشجویانی این دانشگاه هستند که دستگیر شدند.

در «الخلیل» نیز «نزار رمضان»، «ماهر بدر»، «عدنان ابو تبانه» از اعضای ارشد حماس به اضافه «مصعب قفیشه»، «مصعب الزغیر»، «قدری بشارات» و «باسم بنی عوده» دستگیر شدند.

به گفته فرزند ابوتبانه، نیروهای اشغالگر پدرش را دو روز پیش از جشن عروسی دو فرزندش دستگیر کردند تا شادی را به کام آنان تلخ کنند.

وی در تشریح نحوه دستگیری پدر خود گفت: حدود ۱۵۰ نظامی که صورت‌های خود را پوشانده بودند به منزل ما حمله و همه جا را بازرسی کردند و یک دستگاه رایانه را مصادره و خسارت زیادی نیز به منزل وارد کردند.

در همین ارتباط، مرکز مطالعات اسیران فلسطینی و حقوق بشر «الاحرار» حمله گسترده علیه تعداد زیادی از فرماندهان و فعالان حماس در شهرهای مختلف کرانه باختری را محکوم کرد.

«فؤاد الخفش» مدیر این مرکز گفت: این دستگیری‌ها در چارچوب حمله گسترده علیه جنبش حماس در کرانه باختری جا دارد و همزمان با تصویب آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی آغاز شده است.

در این میان، نیروهای اشغالگر از دستگیری ۲۰ شهروند فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری خبر داده و مدعی شدند افراد دستگیر شده که شامل دانشجویان و اعضای ارشد حماس هستند، تحت تعقیب بودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.