×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
نظریه جهانی و افکار عمومی ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،مسلم پرس مصاحبه ای با فعال حقوق بشر جنیفر لونشتاین در مورد سیاست‌های محمود عباس و حقوق فلسطین انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

جواب:به نظر من سیاست‌های محمود عباس بزدلانه و بی شرمانه است، مردم فلسطین یک رهبر واقعی می‌خواهند تا با هم متحد شوند، کسی که اصولا به حقوق بشر و دموکراسی اعتقاد داشته باشد، و همچنین ظر عموم را محترم بداند (شعارهای اسرائیل را مقابله کند و عباس یک سپر بلای مناسب برای اسرائیل است و ابزاری برای جلوگیری از پیشرفت فلسطین یا پراکندگی فلسطینی‌ها عباسد باید عزل و انتخابات جدید منسوب شود.
با تمام اینها متاسفانه مطمئن هستم که اهداف اسراییل برای کشتن هر کسی که باعث جلوگیری از پیشروی آنها شود به این منظور است تا هر رهبر در حال ظهور را از میان بردارند. برای همین جنبش‌های اجتماعی حمل، منطقه ای و بین المللی بر ضد اسرائیل چیزی است که فعالان باید بیشتر مدنظر داشته باشند.
فعالان حمایت بی شمار مناطق و نظریه عمومی خود را دارا هستند ولی با گذشت دهها سال کاری بسیار سخت است محمود عباس در هر صورت کمکی نخواهد کرد، او فقط برخورد بی وجدان نسبت به فلسطینی‌ها و سرزمین خود را بدتر می‌کند.

سوال:آیا محمود عباس در دفاع از حقوق فلسطین موفق بوده است؟
جواب:او از هر رهبر دیگر در فلسطین ناموفق تر بوده است. بررسی مشاهدات در سازمان ملل بدون اینکه عباس رهبر رسمی فلسطینی باشد هم اتفاق می‌افتد. نظریه جهانی و افکار عمومی ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی است اینکه محمود عباس هیچ کاری برای تغییر زندگی ملتش نکرد قابل بخشش نیست.

سوال:نظر شما در مورد ملاقات عباس با رهبر سازمان مجاهدین خلق چیست؟ آیا محمود عباس می‌خواهد تعلق اسرائیل را بگوید؟
جواب:عباس فقط خود موافقان خود و خواسته هایش را در نظر دارد که یکی از این خواسته‌ها سرمایه گذاری و رهبری فلسطین در شرکت‌های اسرائیلی است به عنوان مثال سرمایه گذاری در منابع گاز طبیعی نوار غزه است. مدیریت او فاسد است او از اسرائیل می‌ترسد من ترس او را درک می‌کنم اما باوردارم که یک رهبر شجاع و قوی برای فلسطین همه می‌تواند حمایت جهانی را برای فلسطین هدف قرار دهد و به فریادهای جهانی علیه بی رحمی اسراییل قوت دهد.

سوال: مقاومت فلسطین را در مقابل اشغال گری اسرائیل چگونه رصد می‌کنید؟
جواب:فکر نمی کنم تمامی داشته باشد و خوشحالم از اینکه این را می‌گویم لیکن مشارکت‌های اجتماعی بیشتری باید خارج از منطقه اشغالی صورت پذیرد (و همچنین مناطق داخلی اما در آنجا مشقت به حدی است که مردم فقط می‌خواهند زنده بمانند) در نهایت اگر مورد فلسطین یک تصمیم واحد نباشد خاورمیانه هرگز ب ثبات نمی رسد.
من با اینکه از اتفاقات وحشتناکی که در عراق و سوریه می‌افتد کاملا آگاهم این را می‌گویم. آمریکا نقش اولیه برای ایجاد چنین بلاهایی را دارد و راه‌های زیادی برای برطرف کردن صلح آمیز این مشکلات است البته حل این مشکلات دشوار و بسیار طولانی است. حتی اگر سوریه و عراق به یک ثبات متوسط یا موقت برسند و یک توافق را دنبال کنند، حضور اسرائیل در منطقه هر گونه تصمیم گیری بلند مدت در مورد جنایت‌های اعمال شده در فلسطین را خنثی می‌کند. شرور کامه نیست که من استفاده می‌کنم اما در مورد اسرائیل و رفتارهایش کاملا صدق می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.