×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
نیازمند ایجاد تکنولوژی روز برای بحث اشتغال هستیم

به گزارش“سیرجان خبر”عیسی منصوری در جلسه سیاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سیرجان اظهار داشت: بهبود فضاهای کسب و کار منطقه‌ای نیازمند هماهنگی بین بخشی است تا به نتیجه در اشتغال برسیم و ببینیم چه صنایعی در منطقه توانایی و ظرفیت دارد تا اجرایی شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حفظ موفقیت‌ها و دستاوردهای موجود گفت: شهرستان سیرجان و استان کرمان در حوزه اشتغال و اقتصاد موفق بوده و خوب عمل کرده و الگوی خوبی برای بحث اشتغال با وجود معین‌های اقتصادی هستند.

وی عنوان کرد: امروز نیازمند ایجاد تکنولوژی روز برای مبحث اشتغال هستیم چراکه اگر به روش‌های سنتی عمل شود به یقین اشتغال پایدار نمی‌ماند.

منصوری بیان داشت: شهرستان سیرجان در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند معیشت مردم و اقتصاد جامعه را مدیریت کرد و باید این ظرفیت‌ها مدیریت شوند و دستاوردها حفظ شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های معین کمک خوبی برای توسعه بازار دارند، افزود: صنایع دستی خوبی داریم و باید تقویت برای اشتغالزایی شوند و خوب است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم با نظارت و مدیریت مراکز فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی داده شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر هماهنگ عمل شود و همه نهادها وظایف خود را خوب انجام دهند نیروی کار غیرقانونی در استان کرمان کم می‌شود و به صفر می‌رسد که این طرح تا سه ماه آینده در استان کرمان اجرا می‌شود.

محمود سلطانی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی توسعه آهن فولاد سیرجان هم اظهار کرد: این واحد صنعتی معین اقتصادی بخش مرکزی است که از سال گذشته ۱۵۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال را از اعتبارزات بانکی خود برای تسهیلات به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال معرفی کرده است.

وی افزود: حفظ وضعیت موجود و اشتغال از اولویت‌های کاری ما است و ما برای اشتغال‌های خانگی و مشاغل خرد براساس ایفای مسئولیت اجتماعی خود وام‌های کم‌بهره را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کردیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز از عدم پرداخت وام‌های خود اشتغالی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: فقط ۱۵ درصد این تسهیلات تاکنون پرداخت شده و به دست مردم رسیده است.

شهباز حسن‌پوراز احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در ۱۰۰ روستای شهرستان سیرجان خبر داد و عنوان کرد: این واحدها توسط سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان ساخته می‌شود.

وی از بیمه عشایر و روستائیان شهرستان‌های سیرجان و بردسیر خبرداد و افزود: این بیمه بر اساس هماهنگی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتمتعی به کسانی از عشایر و روستاها که هنوز بیمه نشدند با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان در ماه برقرار می‌شود که شامل همه مزایای بیمه و از کار افتادگی و دریافت حقوق است که مددجویان کمیته امداد و قالیبافان هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.