×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
همایش یاوران اسناد در سیرجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر”حجت الاسلام محمود آبادی مدیر مرکز اسناد جنوب شرق کشور گفت: این نشست با هدف برنامه ریزی و تبیین اهمیت برگزاری همایش آموزشی و توجیهی مخصوص یاوران و رابطان اسناد مستقر در ادارات و سازمان های استان و به میزبانی فرمانداری سیرجان برگزار شد.

وی اظهار داشت: هر آنچه که در حال حاضر وارد مرکز جنوب شرق میشود چیزی است که طی سال های آینده به آن سند تاریخی گفته میشود،  قطعا این دغدغه که امروز در مورد اسناد گذشته داریم ۳۰ سال بعد نیز برای امروز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد ملی کرمان در منطقه جنوب شرق کشور تنها مرکزی است که مسوولیت شناسایی و نگهداری کلیه اسناد این خطه را اعم از مکتوب و غیر مکتوب و همچنین اسناد اداری، از گذشته تا حال و در آینده بر عهده دارد گفت: برآنیم تا با بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی در مسیر تحقق اهداف و سیاست های کلان درون سازمانی گام برداریم.

مدیر مرکز جنوب شرق افزود: خوشبختانه با اجرایی شدن طرح یاوران اسناد در سطح استان اولین قدم در این زمینه برداشته شده است و با توجه به حساسیت و موافقت استاندار محترم بنا داریم در آینده نزدیک همایش آموزشی و توجیهی با هدف ارتقاء مهارت ها و یادگیری نکات مربوط به حوزه های سندی برای رابطان اسناد با حضور کارشناسان خبره سازمان را از محل منابع مالی برون سازمانی برگزار نماییم.

در این نشست مکی آبادی معاون استاندار و فرماندار ویژه سیرجان نیز با اعلام آمادگی دستگاه متبوع خود در خصوص همکاری با مرکز کرمان در جهت شناسایی و جمع آوری اسناد مردمی در سطح شهرستان سیرجان افزود: نگاه به حوزه اسناد باید ویژه باشد و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز می توان بستر بهره‌گیری مطلوب از ظرفیتهای علمی و فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی  را در استان فراهم کرد.

در این همایش دکتر روستایی استاد دانشگاه تهران و کارشناس عالی اسناد گفت: تاریخ و فرهنگ سیرجان ارزشمند و بسیار مهم است کتب و سند های تاریخی می توانند کمک شایانی به تاریخ و بهره گیری از آن در آینده نمایند.

وی بیان کرد: مرکز اسناد جنوب شرق کشور مسئولیت شناسایی و نگهداری کلیه اسناد استان کرمان را بر عهده دارد که بایستی از تمامی ظرفیت های موجود برای نگهداری و جمع آوری این اسناد استفاده شود.

مدیر مرکز اسناد ملی ایران از چاپ کتاب نفوس و جمعیت سیرجان در سال آینده خبر داد و افزود: باید برای نگهداری از اسناد و پیشینه تاریخ شهر سیرجان موزه راه اندازی شود که این امر با همت شهرداری و شورای شهر سیرجان انجام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.