×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
وحدت، هوشیاری و بصیرت؛ رمز اقتدار نظام اسلامی

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: باید مقابل ستمگران ایستاد و اگر غیر این ایستادگی باشد، هوس‌های دیگری برای حاکمیت بر منطقه دارند.

وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا ۳۵ سال مقابل ما ایستاد تا نظام اسلامی را از بین ببرد، اما چون وحدت، هوشیاری و بصیرت داشتیم، نتوانستند خدشه‌ای بر انقلاب داشته باشند و این نظام مقتدرتر از همیشه مقابل استکبار ایستاده است تا مستقل و خودکفا الگوی نظام‌های جهانی باشد.

حسینی امید دادن به مردم در برابر همه ناهنجاری‌های تحمیلی را رسالت اصلی متولیان دانست و گفت: شاید هنوز امریکا برای خیلی‌ها ناشناخته باشد و برنامه‌ریزی روی حرف یا قول و قراردادهای این کشور اعتباری ندارد.

وی بیان داشت: حتی همین نشست‌های اخیر در مورد رفع تحریم‌ها هم نمی‌تواند متقن و اجرایی باشد چرا که هر جا منافع امریکا تامین نشود با طرف مقابل خودشان مشکل درست می‌کنند پس هوشیاری در برابر دشمن و توجه به مسائل اصلی و ضروری باید در اولویت باشد.

خطیب جمعه سیرجان شکست امریکا در سوریه را بزرگترین پیروزی مسلمانان این کشور دانست و خاطر نشان کرد: تمام تلاش امریکا حذف بشار اسد از دستگاه حکومتی سوریه بود و امروز این شکست را داعشی‌های امریکا به سرکردگی عربستان می‌خواهند در عراق جبران کند، باید سران کشورهای منطقه به عقل بیایند و بدانند خون مظلومان دامن ستمگران را می‌گیرد و راه به جایی نمی‌برند.

وی با انتقاد از جامعه جهانی و بین‌المللی عنوان کرد: اگر ایران اسلامی قصد داشته باشد، مجرمی را محاکمه کند فضای جهانی را علیه ایران اسلامی پر می‌کنید که حقوق بشر رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اما امروز که مردم عراق از ظلم تروریست‌های امریکایی وهابی می‌سوزند، این جوامع سکوت کرده‌اند و مرده‌اند، پس کجاست آن حس بشردوستی و رسیدن به محکمه و منشوری که از آن دم می‌زنید.

حسینی با تبریک نیمه شعبان از برگزارکنندگان مراسم جشن تقدیر کرد و افزود: مناسبت‌ها در اسلام یادآور حقایق اجرایی و عملی برای الفت با معصوم (ع) است و امروز نیمه‌ شعبان یا هر مراسم مذهبی برای شناخت بیشتر آنان و الگو قرار گرفتن شخصیت ائمه اطهار (ع) برای جوانان است.

وی اظهار داشت: من امروز که روز سربازان گمنام امام زمان (عج) هست، این سربازان را بزرگانی بی‌ادعا می دانم که فعالیت خود را برای آرامش جامعه و حفظ نظام دارند، اما همچنان بی‌نام و بی‌ادعا هستند که خداوند از آنان تقدیر می‌کند.

امام جمعه سیرجان کمک‌رسانی به مردم سوریه را توسط مردم خواستار شد و گفت: اسلام مرز ندارد و امروز نتیجه دخالت امریکا در سوریه یا سایر کشورها بدبختی و آوارگی مردم است که باید مردم ایران بی‌تفاوت نباشند و در سیرجان هم ستاد کمک‌رسانی تشکیل و فعال شود.

وی در پایان به مناسبت‌های مختلف هفته اشاره کرد و به والدین و خانواده‌ها تاکید کرد در فصل تعطیلی مدارس، فرزندان خود را به کلاس‌های تربیتی و قرآنی هدایت کنند تا با ارزش‌های دینی و اسلامی توان فکری و خلاقیت داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.