×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
وظیفه قوه قضائیه ایجاد بستر عدالت و مقابله با بسترهای فساد زاست

به گزارش سیرجان خبر؛ مسئولان قضایی ، به همراه جمعی از قضات و کارمندان دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب، دادسرای نظامی و سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان به مناسبت هفته قوه قضائیه با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در سیرجان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس حوزه قضایی سیرجان با اشاره به اینکه پیچیده‌ترین پرونده‌ها از جهت کمّی و کیفی متعلق به این شهرستان است گفت: به جرات می‌توان گفت در کشور جایی مثل حوزه قضایی سیرجان از حیث کمبود قاضی نداریم.

وی افزود: امیدوارم تدبیری در این خصوص اندیشیده شود تا رضایت مردم تامین شود چرا که جهت گیری طرح تحول و تعالی دستگاه قضایی به سمت و سویی است که مردم‌محوری و رضایت مردم ارتقاء یابد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: باید خاص بودن سیرجان به گوش مسئولین برسد زیرا در آینده نزدیک جمعیت این شهرستان به یک میلیون نفر می‌رسد و این در حالی است که ما علاوه بر کمبود قاضی، از حیث امکانات و فضا نیز در مضیقه ایم.

پس از وی مدعی العموم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته قوه قضائیه با گلایه از عدم تخصیص بودجه فرهنگی خاطرنشان کرد: علیرغم ظرفیت عظیم کارکنان دادگستری، متاسفانه در بحث فرهنگی هیچ ردیف بودجه و منبع درآمدی برای ما پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به امور فرهنگی و ورزشی موجب فرسایشی شدن کار می‌شود، خطاب به امام جمعه سیرجان گفت: از حضرتعالی تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی نمایید تا بیش از این شرمنده همکارانی که اغلب بعد از ساعات اداری نیز مشغول کار هستند نشویم.

امام جمعه سیرجان نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان قضایی در ایام متعلق به قوه قضائیه گفت: وظیفه قوه قضائیه ایجاد بستر عدالت و مقابله با بسترهای فساد زاست.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه از شأن بالایی برخوردار است اذعان کرد: از قدیم الایام مقام دوم در هر حکومتی قاضی بود و حاکمان در اولین اقدام پس از به قدرت رسیدن، قاضی القضات را منصوب می‌نمودند.

حجت الاسلام مسلمی زاده با تاکید بر اهمیت استقلال رای قاضی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) وقتی در محکمه شریح قاضی که خود او را به عنوان قاضی القضات منصوب کرده بود حاضر شد و مورد احترام خاص شریح قاضی قرار گرفت به او تذکر داد که باید بی‌طرف باشد.

امام جمعه شهرستان سیرجان با اشاره به بازخورد و نگاه مثبت مردم به دستگاه قضایی سیرجان بیان داشت: خداوند عنایت ویژه‌ای به شما کرده و شما را حلّال مشکلات مردم قرار داده است؛ این را یک فرصت بدانید و مغتنم بشمارید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.