×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
وقتی نظارت ها کم رنگ می شود/قلیان کشیدن در هیئت علی اصغر (ع) سیرجان + عکس

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” در حالی که در بسیاری از مساجد و هیئات مذهبی مردم به شکل سنتی به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند؛ برخی از مجالس عزاداری با بدعت هایی همراه شده است.
متاسفانه با وجود اینکه قلیان پای ثابت جمع‌های دوستانه و محافل مختلف قرار گرفته و بازار قهوه‌خانه‌ها را حسابی داغ کرده است، این قضیه به مجالس عزاداری امام حسین (ع) نیز کشیده شده است.

بنابراین گزارش، عدم نظارت دقیق مسئولان امر باعث شده است که برخی از مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان با بدعت همراه شود. وارد کردن قلیان به مجلس عزاداری و قلیان کشیدن در هیئت موضوعی است که به ندرت در چند سال گذشته دیده و شنیده شده بود اما امسال با رنگ و بوی بیشتری همراه شده است.

قلیان کشیدن عده ای در مجلس عزاداری بدون در نظر گرفتن فرهنگ عزاداری امام حسین (ع) خبری بود که چند روز قبل در شبکه های اجتماعی سیرجان دست به دست شد.

تصاویر زیر گوشه ای از این افتضاح فرهنگی را نشان می دهد که می طلبد مسئولان با دقت و نظارت بیشتر مانع ورود تهاجم فرهنگی و بدعت به مجالس عزاداری شوند.

این در حالی است که شیوع مصرف و استعمال تنباکوها در قلیان موجی از سرطان ریه را برای مصرف کنندگان رقم می‌زند و در کنار آن ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی متعددی را نیز به همراه دارد.

متاسفانه علیرغم تصویب و ابلاغ قانون ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی، این قانون اجرایی نشده است و سرطان ریه ناشی از مصرف آن در حال پیشرفت است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.