×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
وقف باقیات الصالحاتی است که ارتباط انسان با دنیا را پس از مرگش برقرار می سازد

به گزارش «سیرجان خبر» رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی‌زاده در جمع کارکنان اداره اوقاف با اشاره به فعالیت موثر و مهم این اداره گفت: اداره اوقاف از دیرباز رویکرد فرهنگی داشته و انجام امور فرهنگی و خیریه در اولویت برنامه‌های این اداره بوده است. وقف باقیات الصالحات بسیار مهمی است و یکی از سه عامل ارتباط انسان با دنیا پس از مرگش می باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی قوانین و قواعد اوقاف برای انجام امور خیریه دست و پاگیر است که شاید برخی محدودیت‌هایی که این اداره اعمال می‌کند، به خاطر عمل خود متولیان باشد. می‌توان در این زمینه بازنگری‌هایی انجام داد.

امام جمعه سیرجان با اشاره به اینکه موفقیت هر اداره منوط به مدیریت قدرتمند مدیر آن است گفت: عملکرد اداره اوقاف خوب و قابل تقدیر است. با این حال باید مدیریت اداره اوقاف یک مدیریت قدرتمند باشد.

متاسفانه در ادارات، کادرسازی وجود ندارد. مسئولان امر باید با آموزش و تربیت نیروهای زبده؛ مدیر مقتدر و قدرتمند برای ادارات پرورش دهند.

وی همچنین مسائل مربوط به هیئت امنای مساجد سطح شهر و مدیریت فرهنگی امامزاده‌های شهرستان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مسئله هیئت امنای مساجد نیز نیازمند یک بازنگری است تا رویکرد آنها از حالت انفعالی به فعّالی، تبدیل شود. همچنین دو امامزاده ی جلیل القدر سیرجان ظرفیت‌های بسیاری برای انجام برنامه‌های فرهنگی دارند در حالی که متاسفانه در حد انتظار نیست.

بایستی جلب خَیِّر و جذب زائر در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت فرهنگی این امامزاده‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام مسلمی‌زاده به مسئله نیت وقف نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بایستی نیت متولیان در وقف را همانطور که هست اجرایی کرد و نزدیک‌ترین تناسب را بین وقف و کاربرد آن رعایت کرد تا نیت واقف در اجرایی شدن چیزی که وقف کرده از دست نرود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.