×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
ولایت فقیه یک هدیه الهی است/عقب ماندگی اقتصادی و اجتماعی ریشه در خودباختگی فرهنگی دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار سرویس مذهبی“سیرجان خبر”ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ارتحال امام خمینی(ره)اظهار داشت:یکی از مهم ترین اقدامات برای نگه داشتن اندیشه امام (ره) پیدا کردن پاسخ های ایشان به مسائل روز است لذا اتفاقاتی که در حال حاضر در جامعه اسلامی رخ می دهد بی شباهت به مسائل اتفاق افتاده در زمان امام (ره)نیست لذا برخورد و مواجه ایشان با آن رخ دادها می تواند برای ما راهنما و کار ساز باشد.
حجت الاسلام محمدی در خصوص ضرورت حفظ انقلاب گفت:در مواضع کلامی و رفتار سیاسی ایشان حفظ انقلاب فوق العاده برجسته است براین اساس ایشان حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند.

وی ادامه داد:در قضیه عزل قائم مقام رهبری با اینکه برای امام سخت بود اما قائم مقام را عزل کردند چون کم ترین مسامحه ای را در خصوص حفظ انقلاب از هیچکس نمی پذیرفتند و حفظ جمهوری اسلامی را به عنوان ام القری جهان اسلام ضروری می دانستند.
محمدی در موضوع ولایت فقیه خاطرنشان کرد:امام و موضوع ولایت فقیه که آن را رمز پیروزی بر دشمنان و خنثی کننده توطئه ها بر شمردند و فرمودند ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است.

وی در خصوص اندیشه امام در خصوص اعتماد به قدرت های استکباری در سیاست خارجی اظهار داشت:با نگاهی به گفتمان امام (ره) سه نکته مهم را در این خصوص در می یابیم ۱_عدم اتکا به قدرت های جهانی ۲_نفی سلطه پذیری و سلطه گری ۳_حفظ کیان و تمامیت ارضی لذا عدم اعتماد به امریکا در کلام امام ره محرز است وامریکا را شیطان بزرگ می دانستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه سیرجان با اشاره به مسئله اول دنیای اسلام(فلسطین) گفت:یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی شعار معروف (امروز ایران فردا فلسطین بود و تعبیر دقیق حضرت امام(ره) که اسرائیل غده سرطانی است.
محمدی افزود:اعتقاد امام بر این بود که دورو گرایی سازنده منجر به خودکفایی و بی نیازی به کشورهای چپاول گر می شود.
وی اظهار داشت:نظر ایشان این بود که ریشه عقب ماندگی های اقتصادی و اجتماعی در خود باختگی فرهنگی نهفته است که این خود باختگی فرهنگی در بین برخی مسئولین به چشم می خورد که این وضعیت آثار خود را در عرصه های اقتصادی نیز نشان می دهد تفکری که در بعضی از مسئولین وجود دارد معتقد هستند مسائل اقتصادی کشور به مثابه ورزش از خارج مدیر وارد کشور نماییم که ناشی از خود کمترینی و خود باختگی است.
محمدی در پایان گفت: در صحیفه امام ج۱۰صفحه ۹۴-۹۵در هر مملکتی آزادی در حدود قانون است و مردم آزاد نیستند که قانون را بشکنند و معنای آزادی این نیست که هرکس بر خلاف قوانین ،بر خلاف قانون اساسی یک ملت هر چه دلش می خواهد بگوید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.