×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
پیاده روی اربعین حسینی حرکتی عظیم و جهانی است

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان درخطبه های نمازجمعه این هفته گفت:انبوه جمعیت مشتاق شرکت در پیاده روی اربعین بیانگر این مطلب است که معرفت حسینی جهانی است و در مسیر این سیره و معرفت حسین بن علی (ع ) دفاع از حق و ظلم ستیزی تا ظهور حضرت مهدی عج ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی گفت: هرچه آمریکا و صهیونیست ها و هم پیمانانش در منطقه برای مقابله با شناخت و معرفت حسینی هزینه کردند و توطئه داشتند نتوانستند به نفع خودشان قدمی بردارند و نتیجه معکوس هم گرفتند تا جایی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ۸ تریلیون دلار خسارت به آمریکا بابت حضور و نقشه هایش در منطقه خاورمیانه ابراز ناراحتی و نگرانی می کند و این هزینه ها را ضرر جبران ناپذیر برای کشور آمریکا می داند.

وی افزود: اگر تاریخ را در همین دهه اخیر مرور کنیم می بینیم که حرکت ها و سیاست های احمقانه آمریکا در یمن ، سوریه ، عراق و دیگر کشورها نه تنها نتیجه ای برای آمریکا و یارانش نداشت و فقط ظلم و ستم به مردم مظلوم منطقه را در پی داشت و امروزهم موجب شکست آمریکا ، صهیونیست ها و ائتلاف عربی و آل سعود شده است تا درس عبرتی باشد به همه کسانی که اعتماد به آمریکا داشتند.

خطیب جمعه سیرجان ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه گفت: این حرکت رئیس جمهور ترکیه قطعا با چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا بوده است و ما اعلام می کنیم ترکیه مسیر بدی را انتخاب کرده است که قطعا پیامدهای خوبی برای مردم ترکیه ندارد .

خطیب جمعه سیرجان سپس به بازدید مقام معظم رهبری از شرکت های دانش بنیان و همچنین دیدار با نخبگان پرداخت و افزود: رهبری معظم در توصیه های خود استعداد ایرانی را موقعیت خدادادی عنوان کردند و بر توجه به افزایش نخبگان و افزایش آنان هم تاکید کرده و خواستار ایجاد زیرساخت ها و رفع موانع برای طرح های آنان شدند که ضرورت توجه عمیق تر و اجرای این مبانی توسط مسئولین است.

وی گفت: امید به آینده ، توکل به خدا ، توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ، پیابندی به مبانی دینی از دیگر توصیه های رهبری نظام بودند که در صورت تحقق تذکرات ایشان حرکت رو به جلو در همه زمینه ها خواهیم داشت.

امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف هفته از جمله ۲۴ مهر روز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط خود فروختگان رژیم طاغوت شدند و این حرکت را نشانه دشمنی سردمداران مستکبر در مقابله با قرآن کریم عنوان کرد و سپس به مناسبت های دیگر هفته همچون روز معلولین ، سالمندان و انجمن اولیاء ومربیان پرداخت وخواستارتوجه بیشتر اولیاء به تربیت فرزندان شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.