×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
کارگروه موانع تولید سیرجان برگزار شد

به گزارش سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” مسؤولان واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک سیرجان به کارگروه موانع تولید این شهرستان دعوت شدند تا مشکلات خود را با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند.

منصور مکی‌آبادی فرماندار سیرجان در این جلسه واحدهای تولیدی و صنعتی را قطب اقتصاد شهرستان عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک‌های صنعتی و مجتمع سنگ‌آهن گلگهر در سیرجان اشتغالزایی بیش از ۴۰ هزار نفری دارند.

وی بیان داشت: بنا به وجود برخی مشکلات از جمله نبود نقدینگی یا رکود فروش یک چهارم این واحدها راکد یا نیمه تعطیل شده‌اند و نیازمند کمک دولت هستند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز بر عزم جدی مسؤولان در فعال کردن واحدهای تولیدی و حمایت از آنها برای تولید بیشتر تاکید کرد و گفت: در سال اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی نیازمند تولیدات داخلی هستیم که اقدامات خوبی هم شده است.

شهباز حسن‌پور افزود: بیش از ۵۰ واحد صنعتی که دارای مشکلات بوده و تعطیل شدند به زودی به واحدهای فعال تبدیل می‌شوند.

وی ابراز داشت: از ابتدای امسال ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی دچار رکود شهرستان سیرجان پرداخت و تا پایان امسال بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان نیز در برنامه پرداخت داریم که همه بانک‌ها پای کار آمدند و مشکل نقدینگی و تسهیلات رفع شد.

محسن صالح‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با تبیین سیاست کلی این وزارتخانه در مورد کمک برای تولید بیشتر و باکیفیت کالاهای داخل با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی گفت: خروج از رکود و توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی کوچک در برنامه است.

وی افزود: بیش از ۵۰ واحد یا شرکت‌های مختلف در این کارگروه با بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند که باید گفت فعال کردن طرح‌های صنایع کوچک و متوسط از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و مشکلاتشان در بخش منابع تسهیلاتی و مالی رفع می‌شود.

صالح‌نیا گفت: برخی از مشکلات این واحدها هم در سیرجان مربوط به زیرساخت‌هایی مثل آب و برق است که این را هم با مقامات مسئول استانی و شهرستانی حل می‌کنیم تا رفع موانع تولید برای این واحدها شده باشد.

وی شاخصه‌های توسعه یافتگی استان کرمان را عمدتا در منابع معدنی و فلزی عنوان کرد و گفت: با ظرفیت‌های خوب و فراوانی که استان کرمان دارد، حتما استاندار و سایر مسؤولان این قابلیت‌ها را توسعه خواهند داد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.