×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال کنار گذاشته می شود؟!

kafashiyan fedrasion footbalبه گزارش  “سیرجان خبر” ، ممنوعیت حضور مدیران بازنشسته و دو شغله در پست‌های مختلف فدراسیون‌ها و شرکت‌های ورزشی بارها از سوی سازمان بازرسی کل کشور طرح شده است. با توجه به آغاز دور جدید برگزاری مجامع انتخاباتی و ثبت‌نام از کاندیداهای احراز پست ریاست، سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان متذکر شد که این قانون باید رعایت شود.

 در متن این نامه آمده است: مقوله ممنوعیت حضور کارکنان دولت به صورت همزمان و مشاغلی که اعم از ریاست و عضویت و هیات رییسه فدراسیون‌های ورزشی مقتضی است با توجه به قریب الوقوع بودن و انتخابات تعدادی از فدراسیون‌ها به کاندیداهای مربوطه متذکر گردند و روند شرایط حضور در مسئولیت‌های یاد شده، لزوم رعایت قانون مانده واحده ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و تبصره ذیل آن مدنظر قرار گیرد و خاطر نشان گردد افراد بازنشسته دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون خدمات کشوری نیز شده است. مفاد ماده “۴۱ ” قانون الحاق بر قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب بر ۲۷ / ۱۱/ ۱۳۸۰ مبتنی بر اصل مجوز از هیات وزیران رعایت شود.

بدیهی است که این هیات با حضور مستمر در کلیه مجامع عمومی و فوق‌العاده‌ فدراسیون‌های ورزشی ضمن نظارت بر چگونگی اجرای قوانین مذکور انتظار همکاری لازم را از جنابعالی و همکاران محترمتان به منظور هر چه بهتر برگزار شدن امور محوله دارد.

همچنین سازمان بازرسی کل کشور چندی قبل نیز با ارسال نامه‌ای خواستار رعایت ممنوعیت حضور بازنشسته ها و دو شغله‌ها در پست‌های فدراسیون‌های ورزشی شده است که در ادامه متن این نامه آمده است.

همان طور که مستحضر هستید بر اساس مفاد ماده ۴۱ قانون الحاق بر قانون تنظیم بخشی از مقررات‌های دولت مصوب ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی هر نوع به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی از جمله موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و شرکت‌های وابسته و تابع آن بدون اخذ مجوز از هیات وزیران ممنوع می باشد.

فدراسیون‌های ورزشی طبق بند “۱۱” قانون لایحه الحاق بندهای ۱۱ و ۱۲ به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوبه ۷۶/۳/۱۱ جزو نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می‌گردند و بر استناد ماده “۵” قانون مدیریت خدمات کشوری در زمره دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند. لذا با استناد ماده “۲۲۲” قانون برنامه پنجم توسعه کشور ملزم بر رعایت مقررات مربوط به خود در این قانون می باشند.

لذا بنابر مفاد بند “ب” ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور هر گونه به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات بازنشسته شده‌ یا می‌شوند، در هر دستگاهی که به نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند ممنوع و همچنین هر گونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به افراد بازنشسته و باز خرید توسط دستگاه‌های مذکور ممنوع است.

کلیه قوانین و مقررات عام مغایر این حکم بر استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی بر قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت و غیره لغو می‌گردد.

از طرفی به استناد قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی در صورت اشتغال و سمت اصلی و تصدی ریاست فدراسیون‌ها با تصدی شغل و موسسات عمومی به صورت همزمان و حتی عضویت در هیات مدیره شرکت‌ها یا مصادیق مشابه مسند هیات رییسه فدراسیون‌ها مشمول ممنوعیت ذکر شده و قانون مذکور می‌شود و برابر مقررات با آنها برخورد می‌گردد.

به گزارش دانا طبق این نامه بازرسی کل کشور علی کفاشیان حق ریاست بر فدراسیون فوتبال را ندارد و حضور او در این پست قانونی نیست و باید ازسمتش کنار برود. این اتفاق در آستانه سفر بلاتر رئی فیفا به ایران صورت می گیرد و ممکن است چالش هایی برای فوتبالمان ایجاد کند. شاید هم اگر دولت مجوز کفاشیان بازنشسته را برای این سمت تمدید نکند او قبل از جام جهانی برزیل از سمتش کنار گذاشته شود.

منبع: دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.