×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
کیفیت پایین کنسرت ها ، قیمت بالای بلیط در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی “سیرجان خبر” قیمت بلیت کنسرت های موسیقی نفس علاقمندان به این هنر را بند آورده است و باعث شده تا قشر خاصی از جامعه به دیدن این کنسرت ها برود و افراد طبقه پایین جامعه از تماشای این برنامه ها محروم شوند.

مگر قشر دیگر جامعه از حقوق شهروندی برخوردار نیستند که می توان با کاهش قیمت بلیط این مراسمات می توان شرایط شادمانی هزاران نفر را فراهم کرد و قشر ضعیف جامعه نیز از این امتیاز برخوردار شوند.

اینها در حالی است که این مشکل نه تنها در تهران بلکه در شهرستان های کشور و شهر سیرجان نیز وجود دارد و در کنسرت های گذشته در سیرجان شاهد آن بودیم که تالارها و سالن های برگزاری کنسرت موسیقی استاندار نیستند و اکثرا نه فقط برای موسیقی که برای اجرای تئاتر، همایش، سخنرانی، عروسی و…. استفاده می شوند که با این کیفیت پایین سالن های کنسرت و عدم ارائه خدمات چگونه می توان قیمت های بالایی برای کنسرت ها در نظر گرفته شود.

از ابتدای سال جاری در شهرستان سیرجان شاهد برگزاری کنسرت های مختلف خوانندگان کشوری بودیم که خوانندگانی همچون علیرضا قربانی ، سالار عقیلی ، سامان جلیلی ، مجید خراطها و چندی پیش هم قرار بود که مرتضی پاشایی در سیرجان کنسرت برگزار کند اما به دلیل عارضه سرطان فوت کرد. و این فرصت را از مردم سیرجان گرفت هفته آینده نیز رضا صادقی در سیرجان کنسرت اجرا خواهد کرد که قصه تکراری قیمت بالای بلیط قشر ضعیف جامعه را از دیدن این کنسرت محروم خواهد کرد.

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد در خوص قیمت بالای کنسرت ها گفته است که مسوولان به این نکته که بلیت کنسرت ها گران است اذعان دارند اما هیچ کاری برای آن نمی توان انجام داد زیرا قیمت سالن ها در ایران به رغم غیراستاندارد بودن از سالن ها و تالارهای کشورهای دیگر بالاتر است و این نکته نشان می دهد که یا مسوولان در اینکار سهل انگاری می کنند و یا اینکه در ایران مدیریت سالن ها و تالارها از هیچ منطقه تبعیت نمی کند.

مشکل قیمت کنسرت ها تنها با کمک دولت و مسئولان حل خواهد شد تا حتی برای یک بار هم شده افرادی از طبقه محروم جامعه از اینگونه برنامه ها استفاده کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.