×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024
گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی  سیرجان برگزار شد

به گزارش “سیرجان خبر” به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و بزرگداشت تلاش و پایمردی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضور سرهنگ پاسدار مهدی اسلامی، از یادگاران ورزمندگان دوران دفاع مقدس و جمعی از مسئولین، اساتید کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد سیرجان برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره، فداکاری و رشادتهای شهیدان و رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدا این جلسه دکتر حدیدی معاونت فرهنگی دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: هفته دفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد، وی افزود؛ تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس که پر از عشق و ایثار و مقاومت است و دعای شبانه پرچمدار وادی عشق و یاور بسیجیان و رزمندگان حضرت امام (ره)، خروش سپاهیان، بسیجیان، ارتشیان و پشتیبانی خالصانه پیر و جوان، مرد و زن را در دل خود دارد، همواره در سینه تاریخ خواهد ماند.

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت: ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است.

علی سلیمی دریابیگی ادامه داد: حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتى که قله‌هاى سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش در نوردیده است، حکایت ماندگار دلاورى شهیدان و شاهدانى است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامى را نگاشته‌اند.

در ادامه سرهنگ اسلامی گفت: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است و هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است.

اسلامی در این مراسم افزود: در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و از این‌رو مردم غیرتمند ایران در دفاعی مقدس از استقلال سرزمین و هویت دینی و ملی خود دفاع کردند.
راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور اقشار و افراد مختلف در عرصه دفاع از کشور در دوران جنگ تحمیلی گفت: علاوه بر مردان غیور، مادران، همسران و خواهران بسیاری نیز در صف مقدم جبهه از اعتقادات و سرزمین خویش دفاع می‌کردند. آن‌ها در عرصه‌های پشتیبانی و امداد جبهه‌های جنگ و جهاد نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند و در این میدان سخت و طاقت‌فرسا نیز موفق و سربلند بودند.سرهنگ اسلامی افزود: باید همه مردم با شهدا انس بیشتری داشته باشند، زیرا براین اساس حیات جدیدی پیدا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر احیا یاد‌ها و خاطرات شهدا نباشد می‌بینیم که جامعه دچار تغییرات زیادی می‌شود.
وی گفت: دفاع مقدس دوران جانفشانی، ایثار، از خودگذشتگی و شهادت است و ما با این ذخیره و یاد آن روز‌ها زندگی می‌کنیم وشهدا افرادی بودند که مرگ را فنا نمی‌دانستند و جان را فدا کردند بنابراین باید فرهنگ ایثار و جانبازی در کشورترویج یابد.
اسلامی در پایان گفت: بیش از هر زمانی نیازمند به انس با شهدا هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.