×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
یک تن فرآورده‌ خام دامی فاسد در سیرجان معدوم شد

به گزارش“سیرجان خبر” علیرضا زینلی‌پور اظهار داشت: طی سال جاری بیش از یک تن فرآورده‌ خام دامی فاسد و تاریخ منقضی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام و طیور، ماهی، میگو و تخم مرغ کشف و معدوم‌سازی شد.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی که توسط دامپزشکی به منظور در اختیار قرار دادن غذای سالم به دست مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد، طی بازدیدهای ادواری کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی سیرجان از ابتدای سال جاری مقدار یک‌هزار و ۱۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی تاریخ منقضی و فاسد کشف و پس از سیر مراحل قانونی معدوم‌سازی صورت پذیرفت.

زینلی‌پور بیان داشت: طی این مدت هشت مرکز قصابی، مرغ و ماهی فروشی، غذای بیرون‌بر و طباخی نیز غیربهداشتی اعلام شد و پس از بررسی و طی مراحل قانونی دستور پلمب مراکز متخلف صادر شد.

وی افزود: کارشناسان واحد نظارت شبکه به ‌صورت مستمر از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه، سردخانه‌ها، خودروهای حمل فرآورده‌های منجمد و تازه در سطح شهر بازدید و بازرسی‌های لازم را به‌ عمل می‌آورند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان تصریح کرد: شهروندان عزیز در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی دقت داشته باشند، محصولات فاقد لیبل و یا با لیبل مخدوش را خریداری نکنند.

وی به افرادی که قصد خرید ماهی تازه را دارند توصیه کرد محصولات مورد نیاز را از مراکز مجاز و معتبر تهیه و به نکات بهداشتی دقت کنند.

زینلی‌پور در مورد شرایط ظاهری ماهی‌های خوراکی تازه ادامه داد: ماهی باید دارای فلس‌های تمیز، محکم، دارای مردمک چشم براق و آبشش های با رنگ قرمز روشن باشند.

وی تاکید کرد: عرضه‌کننده‌های مواد غذایی باید خود را در برابر سلامت مردم مسؤول بدانند و از عرضه محصولات غیر بهداشتی خودداری کنند و شبکه دامپزشکی سیرجان با افرادی که بخواهند به گونه‌ای سلامت سفره غذایی جامعه را به خطر بیندازند به شدت برخورد می‌کند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.