×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
۵۸۴ واحد مسکن حمایتی در سیرجان ساخته شد

به گزارش “سیرجان خبر” مهندس نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از سایت مسکن حمایتی سیرجان بازدید و بر رفع مشکل مسکن در این شهرستان تاکید کرد.

در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۳۲۸۱۵ متر مربع زمین برای احداث ۱۵۸۶ واحد مسکن به ۵ شرکت تعاونی به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار شده است.

دکتر بلوردی افزود: تاکنون عملیات ساخت ۵۸۴ واحد به پایان رسیده و مابقی واحدها حداکثر تا پایان سال آینده به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی هزینه احداث واحدهای تحویل شده به متقاضیان را بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال، و از محل منابع بانکی و آورده اعضا اعلام و تصریح کرد: مسکن های حمایتی سیرجان به صورت دو خوابه، با زیربنای متوسط ۷۵ متر مربع و در بلوک های ۵ و ۶ طبقه احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مدت زمان ساخت ۵۸۴ واحد مسکن سیرجان را ۱۶ ماه عنوان کرد.
دبیر شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه مسکن حمایتی، برای اولین بار در کشور احداث می شود، حذف قیمت زمین از هزینه تمام شده مسکن برای متقاضیان را از مهم ترین ویژگی های این طرح برشمرد.
دکتر بلوردی تاکید کرد: بر اساس کاربری های پیش بینی شده در طرح های مصوب شهرسازی، تاسیسات روبنایی مورد نیاز مسکن هم توسط بخش دولتی و خصوصی احداث خواهد شد.
در ادامه این بازدید جلسه شورای مسکن شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مهندس نبیان در بخشی از سخنان خود در این جلسه گفت: از مجموعه مسکن ۱۲۰ هکتاری شهرستان سیرجان بازدید کردیم و از نزدیک با مشکلات مردم در زمینه مسکن آشنا شدیم که برنامه داریم از طریق استان و به صورت ویژه این کمبودها شناسایی و عملیات رفع نواقص به سرعت آغاز گردد.

وی افزود: تلاش ما این است که بحث آماده سازی زمین را انجام دهیم و در راستای اقدام ملی که از منویات رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی است، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور را برای دو سال آینده انجام دهیم و صد هزار واحد مسکونی از این طرح در بافت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد دیگر در محدوده شهری ساخته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: تلاش سازمان ملی زمین و مسکن این است که زمین های مورد نیاز بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را در یک تفاهم مناسب تامین کند و امیدواریم در راستای اقدام ملی دولت چنین طرح هایی تداوم داشته باشند و بتوانیم مشکل مسکن مردم شهرستان سیرجان را نیز مرتفع نماییم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.