×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
۵۰۹ دستگاه اتوبوس برون شهری استان کرمان آماده جابجایی زائران اربعین حسینی/ امسال هیچ افزایش کرایه ای در استان کرمان نخواهیم داشت

به گزارش “سیرجان خبر” مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در جلسه ای که با روسای تشکل های صنفی مسافربری برون شهری استان کرمان با دستور کار جابجایی زائران اربعین امسال به مرزهای عراق تشکیل شده بود گفت: در استان کرمان ناوگان عمومی مسافربری توانمندی وجود دارد و ۵۰۹ دستگاه اتوبوس در شمال استان جابجایی مسافرین را به سراسر کشور انجام می دهند.
خداداد مقبلی با اشاره به اینکه ناوگان عمومی امن ترین وسیله مسافری در جاده ها است، گفت: دلایل افزایش تصادفات در جاده ها استفاده از وسایل نقلیه شخصی در هنگام سفر است و باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بین مردم بیشتر شود تا از هزینه ها و مشکلات بعدی جلوگیری گردد.
وی با اشاره به اینکه کرایه جابجایی زائران اربعین در استان کرمان هیچ افزایشی ندارد، گفت: فروش بلیط اینترنتی ناوگان اتوبوسی برای سفر زائران در مرزهای شلمچه و چزابه شروع شده است.
مقبلی با بیان این مطلب که سفر زائران اربعین یک فرصت معنوی برای خدمت به زائران سرور و سالار شهیدان است افزود: در این موضوع جلسات متعددی در استان با ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین استان کرمان تشکیل شده و نتایج خوبی هم داشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ سهمیه استان کرمان برای جابجایی زائران ۳۰ هزار نفر بود که ازاین تعداد، ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی ۵۷ درصد ازسهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند گفت: هنوز سهمیه امسال اعلام نشده اما پیش بینی می شود که حدود ۴۴ هزار نفر سهمیه استان ما در بحث ناوگان عمومی باشد.
مقبلی با بیان اینکه امکان اعزام روزانه ۷۰ دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه وجود دارد خاطرنشان کرد: بدلیل توانمندی استان ما در بخش حمل ونقل مسافر برون شهری، استان کرمان معین استان سیستان و بلوچستان نیز هست و در صورت اعلام نیاز آن استان، ما آمادگی خود را برای کمک رسانی و اعزام به موقع اتوبوس به این استان اعلام نموده ایم.
وی با اشاره به اینکه زائران امام حسین (ع) احترام خاصی دارند و هرچه بتوانیم بیشتر به زائرین خدمت کنیم ، اجر و ثوابش نیز بیشتر خواهد بود افزود: نرخ کرایه همان نرخ سال ۹۴ است و با توافق انجام شده هیچ افزایش کرایه ای در استان کرمان نخواهیم داشت.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: با توجه به برگزاری جلسات توجیهی با تشکل های صنفی مقرر شده است تمام شرکت های مسافربری استان نسبت به نظارت مضاعف و کنترل اتوبوس های اعزامی و ایمن بودن آنها اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه فروش بلیط ناوگان اتوبوسرانی برای حضور زائران در مرزهای شلمچه و چزابه شروع شده است تصریح کرد: نیاز به مراجعه حضوری مردم به دفاتر شرکت های مسافربری نیست و از طریق اینترنت و مراجعه به سایت www.kerman.Rmto.ir امکان تهیه بلیط به صورت غیرحضوری وجود دارد.
مقبلی با بیان اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ مستقر در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آماده دریافت انتقادات ، پیشنهادها و شکایات مردمی است خاطرنشان کرد: رسیدگی به شکایات احتمالی زائران در قالب کمیسیون های ماده ۱۲ و ۱۱ رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات و رانندگان صورت می گیرد.
وی در پایان افزود: امیدواریم امسال همچون سالهای گذشته سفر زائرین بدون حادثه باشد و همچنین شاهد رضایتمندی زائران از سفر به کربلای معلی باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.