×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
آرسنیک موجود در آب سیرجان در حد مجاز است/ طرح فاضلاب شهرى در ایام تعطیلات ادامه خواهد داشت

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” مسئولین شهرستان سیرجان به همراه نماینده مردم سیرجان در مجلس از روند تصفیه آب در سد تنگوئیه بازدید کردند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت:دیگر نیازى نیست مردم آب معدنى بخرند و با خیال راحت از این آب استفاده کنند چون نزدیک به ١٧حلقه چاه از٢۵حلقه چاه از مدار تأمین آب شرب سیرجان خارج شده و آرسنیک موجود در آب شهرستان در حد مجاز است.

حسن پور در خصوص طرح فاضلاب شهرى شهرستان گفت: طرح فاضلاب شهرى در خط انتقال در طول تعطیلات روند کار ادامه خواهد داشت و شبکه شهرى از ١۵فرودین ٩۶کار خود را آغاز خواهد خواهد کرد و طرح فاضلاب جهت تأمین آب صنعت و همچنین طرح انتقال آب از خلیج فارس هم در حال اجراست و طرح انتقال آب چاه هاى شهر به ورودى تصفیه خانه ادامه خواهد داشت که این طرحها جهت تأمین آب شهرستان ضرورى است به نحوى که با یک بارندگى تعطیل نخواهد شد.

رئیس اداره آب شهرستان در این مراسم گفت:خداوند مى تواند تمامى معادلات را بر هم بزند به نحوى که با توجه به بارندگى هاى اخیر نزدیک به ٨٠درصد سد آب گیرى شده است و با ادامه این روند به زودى آب سد سر ریز خواهد شد.

میرشاهى اضافه کرد: اگر این آب به درستى توسط مسئولین مدیریت و مردم نیز از این آب به درستى استفاده کنند نزدیک به ۵سال ما دیگر مشکل آرسنیک در آب شرب مصرفى نخواهیم داشت.

وى وجود سد را یک پتانسیل عالى دانست و گفت:اگر این سد نبود تمام این آب هدر مى رفت و هم اکنون نزدیک به ٣۵٠لیتر در ثانیه آب شرب شهرستان از سد تأمین مى شود و جانمایى سد بسیار خوب است.

میرشاهى در خصوص بحث آرسنیک گفت:نماینده مرکز بهداشت از این آب نمونه بردارى کرد که مقدار آرسنیک آب سد صفر است ولى چون آب شرب شهرستان از آب سد و چند حلقه چاه تأمین مى شود مقدار آرسنیک موجود در لوله هاى شهرى حدود۴٠است که این مقدار در حد مجاز است و مردم با خیال راحت از این آب استفاده نمایند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.