×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
آزادسازی خرمشهر الگوی جهانی ایثار و مقاومت است/جوانان نگذارند بیگانگان بر کشور مسلط شوند

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” عملیات پیروزمندانه بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز گردید، ضربه اساسی و تعیین کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و تمامی معادلات، و ذهنیت هایی را که در مورد توانایی و قابلیت‌های نظامی ایران وجود داشت، تغییر داد که بسیاری از کارشناسان نظامی و تحلیل گران رسانه‌های خارجی، در برابر سرعت عمل و ویژگی‌های عملیاتی نیروهای ایرانی به هنگام فتح خرمشهر، غافلگیر، مبهوت و شگفت زده شدند و بدون تردید سوم خرداد سالروز آزدسازی خرمشهر، یکی از پررنگ‌ترین و پرافتخارترین روزهای تقویم ایرانیان بوده است.

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد پایگاه خبری سیرجان خبر گفتگویی را با اسماعیل حاج‌محمدی یکی از رزمندگان سیرجانی که شاهد فتح خرمشهر بود را ترتیب داده است که در ادامه بخوانید.

اسماعیل حاج محمدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:سابقه یک سال حضور در جبهه را دارم و در عملیات آزادسازی خرمشهر راننده آمبولانس بودم که در آن عملیات حدود نه هزار اسیر و در کنار این ها تعداد زیادی هم شهید داشتیم و با این حال رزمندگان فعالیت های زیادی‌ برای پیروزی کشور انجام می دادند.

وی در خصوص چگونگی آزادسازی خرمشهر اظهار داشت:در آن زمان در فاصله حدودا یک متری مسجدی که در وسط خرمشهر قرار داشت،مین گذاری شده بود و عراقی ها حتی زمانی که در جایگاه خود بودند باز هم از ایرانی ها می ترسیدند و زمانی که رزمندگان ایرانی به آن ها حمله می کردند هیچ کار از عهده آن ها بر نیامد و زمانی که خرمشهر آزاد شد غرق در شادی شد و امام (ره)می فرمودند خرمشهر باید آزاد می شد و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حاج محمدی اذعان داشت:فرماندهان ما پیوسته جلسه می گذاشتند که عملیات آزادسازی خرمشهر را هرچه سریع تر انجام بدهند،ولی اعلام کردند هیچ‌راهی برای آزادسازی خرمشهر نیست و بسیجیان و سپاهیان و ارتش واقعا از جان خود مایع گذاشتند.

وی گفت:وقتی عراقی ها به اسارت ما در آمدند ،در زمان تشنگی اسیران عراقی، ما آب های خودمان را به آن ها می دادیم،ولی وقتی که سربازان ما به اسارت آن ها در می آمدند،آن ها به سختی شکنجه می کردند و وقتی یکی از سربازان ما عصبانی می شد فرماندهان می گفتند این کارا نکن خدارا خوش نمی آید،ولی وقتی یکی از سربازان ما به دست آن ها می افتاد آن ها را می کشتند ،یا زنده زنده در کانال ها می انداختند و همه رزمندگان از روی شور و اشتیاق می جنگیدند.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت:زمانی که‌ من دو مجروح را به اهواز منتقل می کردم،یکی از آن ها ترکشی به قلبش برخورد کرده بود و می گفت این ترکش برای من چیزی نیست،من اگر شهید هم بشوم به خودم افتخار میکنم.

حاج محمدی در پایان توصیه ای به نسل جوان داشت و گفت:توصیه ام به نسل جوان این است که از کشورشان و میهن اسلامی دفاع کنند و نگذارند بیگانگان بر کشورمان مسلط شوند.

مصاحبه:ستاره عمادآبادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.