×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
آمادگی برای صدور مجوز جدید به درمانگاه ها را داریم

به گزارش “سیرجان خبر” رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان گفت: درمانگاه ها با ارائه خدمات متنوع درمانی در مناطق مختلف شهرستان باعث دسترسی آسان شهروندان به خدمات درمانی و سلامت شده اند و سیاست وزارت بهداشت نیز برون سپاری خدمات و توسعه درمانگاه ها جهت رفاه حال مردم عزیز است.

دکتر غلامعباس محمدی، با بیان این که درمانگاه ها به دو دسته تقسیم می شوند اذعان کرد: یک سری از درمانگاه ها تحت مالکیت دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند که تعداد آن ها زیاد نیست و تعرفه های آن ها دولتی حساب می شود و تعدادی نیز توسط بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی خدمات سلامت را ارائه می کنند که تعرفه آن ها متفاوت است. در حال حاضر کلینیک تخصصی سلامت مرحوم حسینی تحت اداره دانشکده علوم پزشکی سیرجان در حال خدمت رسانی و تمامی خدمات آن با تعرفه دولتی است و یک کلینیک تخصصی دیگر با تعرفه دولتی نیز در آینده شروع به کار خواهد کرد. همچنین ۶ درمانگاه عمومی غیردولتی وابسته به نهادهای مختلف مثل؛ سپاه، شهرداری، هلال احمر و فرهنگیان در حال خدمات رسانی هستند که تعرفه های آن ها بر مبنای تعرفه عمومی غیردولتی محاسبه می‌شود. در نجف شهر نیز یک درمانگاه جدید وابسته به هلال احمر در شرف بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: همچنین کلینیک دیابت (جنب کلینیک تخصصی سلامت مرحوم حسینی) و مرکز جامع بیماری های خاص (واقع در بیمارستان قدیم امام رضا علیه السّلام) زیر نظر دانشکده علوم پزشکی سیرجان و بیمارستان امام رضا (ع) در حال خدمات رسانی بوده و ۱۱ درمانگاه خصوصی در سطح شهر وجود دارد که برخی از این ها خدمات عمومی دندانپزشکی را هم ارائه می دهند و علاوه بر این ۵ درمانگاه دندانپزشکی عمومی نیز در سطح شهر مشغول به فعالیت‌ هستند.

محمدی با اشاره به این که درمانگاه ها ماهانه و به صورت میانگین حدود ۵۰ هزار بیمار و مراجعه کننده را پوشش می دهند افزود: دانشکده علوم پزشکی سیرجان آمادگی لازم را برای صدور مجوز جدید به درمانگاه ها با توجه به مراجعات و نیاز شهرستان و در قالب تفاهم نامه منعقده با وزارت متبوع را دارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان در پایان تأکید کرد: با توجه به وسعت شهرستان و تعداد زیاد مراکز درمانی و مطب ها، تعداد بازرسان جهت بازرسی میدانی کافی نیست و خواهشی که از شهروندان محترم داریم این است که در زمان مراجعه به مطب یا درمانگاه، حتماً پروانه فعالیت و میزان تعرفه ها را ( که نصب آن ها در معرض دید مراجعان الزامی است) ملاحظه کنند و در صورت مشاهده تخلف و داشتن شکایت، با تلفن ثابت با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و یا با حضور در معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان واقع در خیابان گلیم، جنب پارک ترافیک شکایت خود را اعلام کنند تا پس از تشکیل و بررسی پرونده، نتیجه آن به شاکی اعلام شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.