×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
ابتلای بیش از ۴۹۰سیرجانی به نفلوآنزا/۳ نفر جان باختند

به گزارش سرویس بهداشت درمان “سیرجان خبر” آنفلوآنزا بیماری واگیردار است که به وسیله نوعی ویروس ایجاد می‌شود آنفولانزا در فصول سرد سال و به‌ خصوص در پاییز شیوع پیدا می‌کند و افراد مبتلا به آنفولانزا در اغلب اوقات چند روزی از کار و فعالیت‌های عادی‌شان باز مانده و اگر مراقب نباشند ناقل این بیماری به اطرافیان‌ می‌شوند.

مهندس اسدی مدیرگروه بیماریها دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این روزها شاهد موارد زیاد ابتلایی شهروندان به بیماری آنفلوآنزا هستیم آنفلوآنزا شایع‌ترین بیماری ویروسی فصل سرما است که دستگاه تنفسی را درگیـر می‌کند و شدیدا مسری است شروع علائم آنفلوآنزا از زمان وارد شدن ویروس به بدن  ۲۴ الی ۴۸ ساعت است.

اسدی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا تفاوتی زیاد با سرماخوردگی داردگفت: اغلب این ۲ بیماری را با هم اشتباه می‌گیرند خوب است بدانید سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا بیماری تنفسی ملایم‌ تری است فردی که سرما می‌خورد برای چند روز دچار بی‌حالی می‌شود درحالی‌ که آنفولانزا ممکن است فرد را هفته‌ها در رختخواب نگه دارد معمولا علائم آنفوآنزا بدتر از سرماخوردگی است و بیشتر از سرماخوردگی معمولی طول می‌کشد.

مدیرگروه بیماریها دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار داشت: از ابتدایی فصل پاییز وشروع انتفال آنفلوانزا ۴۹۰مورد مشکوک به این بیماری دربیمارستان های سیرجان بستری شده وکاملا درمان شده اند که فقط ۵ مورد از این  تعداد فوت شده است که دومورد مثبت آنفلوانزا تایبد آزمایشگاه داشته و۳مورد دیگر علایم آنفلوانزا داشته اند و به دلیل آنفلوانزا بستری شده اند  اما تایید آزمایشگاه از نظر آنفلوانزا نشده اند.

وی اظهارداشت: تا پایان فصل سرما همچنان مواردی از بیماری آنفلوانزا را داریم شهروندان وگروههای درمعرض خطر مراقبت های لازم را انجام دهند و در صورت داشتن چهارعلامت تب شدید ،گلودرد ، سردرد و دردهای شدید عضلانی وسرفه به پزشک مراجعه کنند.

اسدی افزود: درصورتیکه شهروندان سوالی دراین خصوص دارنند می توانند با تلفن ۴۲۲۶۲۰۸۰ گروه بیماری ها تماس گرفته و کارشناسان بیماری ها آماده پاسخگویی خواهند بود واز همه شهروندان درخواست داریم که در طول دوره سرماخوردگی یا شبه آنفلوانزا ازبوسیدن دیگران و دست دادن با دیگران تا رفع علائم جدا خوداری کنند و شستن دستها رامرتب جدی بگیریم وبا دو لایه دستمال کاغذی درجلوبینی و دهان گذاشته و یا با زدن ماسک ازانتقال این گروه ازبیماریهای ویروسی به دیگران خوداری کنند.

مدیرگروه بیماریها دانشکده علوم پزشکی سیرجان در پایان گفت: به طور کلی افرادی که دچار دیابت ، بیماری های قلبی ، کلیوی ، ریوی ، آسم و کهنسالی یا بارداری هستند، بیشتر از همه به آنفلوانزا دچار می شوند و گروه سنی دیگری هم که سیستم دفاعی ضعیف تری دارند (کودکان) بیشتر از سایر به آنفلوانزا دچار می شوند. واگیر دار بودن این بیماری سبب شده که در مکان های عمومی ، احتمال ابتلا بیشتر شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.