×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای شوتی/ نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک و نا امن کردن فضا برای قاچاقچیان

به گزارش “سیرجان خبر” مجتبی قدیمی دادستان سیرجان در این خصوص اظهار داشت : در راستای اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای تغییر وضعیت داده شده و شوتی کنترل محورهای مواصلاتی و توقیف خودروهای شوتی به ‌صورت ویژه در دستور کار تیم های گشت انتظامی ، پلیس راهور و پلیس راه شهرستان سیرجان قرار گرفت .
وی با هشدار به رانندگان متخلف خاطرنشان کرد : متأسفانه شاهد هستیم در بیشتر تصادفات این قبیل خودروها منجر به ایجاد خسارات و آسیب های جبران‌ناپذیر مالی و جانی برای بسیاری از هموطنان شده اند و این موضوع مطالبه جامعه است که باید بتوانیم شرایط ایمن و آرامی را برای همه کسانی که در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند، ایجاد کنیم.
 مدعی العموم سیرجان با اشاره به تبصره هفت ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت : تغییر وضعیت وسیله نقلیه ، مستوجب جزای نقدی درجه پنج (جزای نقدی بیشتر از هشتاد میلیون ریال تا یکصد و هشتاد میلیون ریال) موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.
 وی در ادامه افزود : علاوه‌ بر آن ، مرتکب در مرتبه اول به اصلاح وسیله نقلیه و در صورت تکرار ، به ضبط وسیله نقلیه محکوم خواهد شد.
 مجتبی قدیمی تاکید کرد علاوه بر آن هرگونه تغییر و خارج کردن خودرو از استاندارد کارخانه از جمله تغییر در وضعیت فنی و یا تغییر ارتفاع ، تخلف و مصداق بارز نقص فنی بوده و مشمول جریمه های انتظامی مربوطه در این خصوص نیز می‌گردد .
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان تصریح کرد : با توجه به مطالبه شهروندان ، برابر قوانین و مقررات مربوطه و به ‌منظور صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم جهت نا امن کردن فضا برای قاچاقچیان و همچنین نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی شهرستان و جلوگیری از هرگونه هنجارشکنی و بی‌نظمی ترافیکی ، طرح برخورد با خودروهای تغییر وضعیت و دارای نقص فنی (شوتی) ، حسب دستور قضایی صادره به ‌صورت ویژه در دستور کار تیم های گشت انتظامی ، پلیس راهور و پلیس راه شهرستان قرار گرفته و اجرای آن به صورت مستمر ادامه خواهد داشت .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.