×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
احداث مرکز آموزشی و حمایتی برای کودکان‌ کار یک ضرورت است 

به گزارش سیرجان خبر؛ بردستانی افزود: چند ماهیست که بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سیرجان در حال انجام است، در یکی از بازدیدهای اخیر از ۸ منطقه پرتردد شهر، ۵ کودک کار توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی مشاهد‌ه‌شد. این کودکان اکثراً پسر، غیر‌ایرانی، عمدتاً افغانستانی و در سنین ۷_۱۴ سال هستند.

 

او ادامه داد: عمده فعالیت آن‌ها ف.روش آدامس، سفره، دستمال کاغذی و یا کار ضایعات است. البته توجه شود؛ بحث کودکان کار از کودکان متکدی جداست، متکدیان باید جمع‌آوری و در صورت نداشتن مجوز به کشور خود بازگشت داده شوند. همچنین استفاده از کودک برای تکدی‌گری جرم محسوب شده و والدین آن‌ها باید به مراجع قضایی پاسخگو باشند.

 

بردستانی در ادامه گفت: موضوعی که ساماندهی و غربالگری را تکمیل می‌کند و موجب اثربخش شدنِ آن می‌شود؛ برپایی یک مرکز آموزشی و حمایتی برای کودکان کار و خیابانی است .

 

او در پایان گفت: کودک در این مراکز آموزش‌هایی مانند افزایش عزت‌نفس، توانمندسازی، خودباوری، هنر، ورزش و حرفه‌ای دیگر را آموزش می‌بینند که برای نتیجه‌بخش‌بودن پروژه ساماندهی کودکان خیابانی ضرورت دارد. امیدوارم با همکاری خیرین و دیگر ارگان‌های مرتبط هر چی سریعتر بتوانیم، یکی از این مراکز را در سیرجان راه‌اندازی کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.